hur ska jag välja rätt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • choffe
    Användare
    • november 2005
    • 841

    hur ska jag välja rätt?

    hej! jag har tre stycken crabro i ett 60 liters kar men dom ska jag flytta över till ett 222 liters kar.crabrorna är fullvuxna,det är två hannar och en hona men det går ju inte att ha två hannar och bara en hona av samma art, jag vet inte hur jag ska välja vilken hanne som ska ska vara med honan i 222 liters karet. den ena hannen är lite mörkare till utseendet men det är för att den är mest "dominant", men den som är i "underläge" har lite finare typ av ränder. den dominanta har "spetsigare" ränder än den andra...den är inte riktigt lika snygg.
    men vilken ska jag flytta över så att det är lättast o få yngel osv?
    Christoffer Lundholm
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    #2
    Varför inte köpa fler crabro´s då slipper du ta bort en av dina nuvarande hanar.
    Annars får du som du var inne på helt enkelt behålla den du gillar mest.

    Tänker du tillföra ytterligare någon art till akvariet?
    ||||

    Kommentar

    • choffe
      Användare
      • november 2005
      • 841

      #3
      inte än, jag har redan följande:6 rödzebror, 3 saulosi och 2 super red hongi. så det får räcka för dom är rätt små.
      men spelar det nån roll för vilken crabro jag tar i 222 liters karet, typ den dominanta eller nåt i den stilen? jag vill i alla fall inte köpa fler+att dom är väldigt ovanliga...
      Christoffer Lundholm

      Kommentar

      • roccster
        Användare
        • augusti 2004
        • 583

        #4
        Crabro är väl inte ovanligare än någon annan Malawi?
        MVH

        / Richard
        http://www.ornemark.com

        Kommentar

        • choffe
          Användare
          • november 2005
          • 841

          #5
          nee,har du rätt i men jag tror du förstog mig fel []det jag menade var att den är ovanlig i butik!
          Christoffer Lundholm

          Kommentar

          Arbetssätt...