Enbart hanar av prinsessor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    Användare
    • juni 2005
    • 59

    Enbart hanar av prinsessor

    Har ju ett kar med 3st prinsessor i...från början va dom 4st men 1st vart misshandlad så jag flyttade den.. Min fråga är nu ..kan de va så att det är 3st hanar kvar i karet!? med tanke på att dom verkar komma bra överens menar jag!? anledning till att jag frågar är ju att dom inte leker givetvis..å ja har svårt att se skillnad på könen...men 2st av dom har längre strålar på sina fenor..å den minsta har lite kortare...

    Men rent praktiskt..kan de va 3st hanar!? ..el skulle dom va mer osams då liksom !?
  • Pejan
    Användare
    • maj 2005
    • 204

    #2
    Visst kan det vara tre hanar. I mitt prinsessakvarium har alltid hanarna kommit bättre överens än honorna. Svårt att uttala sig om det är honor eller hannar du har, brukar framgå när de vuxit till sig. Då hanarna blir en aning större och när det gäller Olivaceus åtminstone, får de en antydan till knöl i pannan.

    Hälsar Peter

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Hur stora ar de? Nar de ar vuxna sa finns det inget som heter kortare fenstralar om man harddrar det. De vaxer tills de gar av och langden beror mycket pa fiskens aktivitet. Om hanen slass mycket med annan fisk sa har han kortast.

      I naturen lever prinsessor i kollonier. Unga hanar som inte far vara kvar i kollonin bildar egna hangrupper.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • sacha
        Användare
        • juni 2005
        • 59

        #4
        Of*n alltid lär man sej något nytt! Den största är ca:6-7cm med fenor å allt..å dom andra 2 något mindre...

        Kan ju va så då att jag bara har hanar..de vore ju tråkigt! Jag får helt enkelt avvakta lite så se när dom blir ännu äldre då..hmm..

        Kommentar

        Arbetssätt...