Förslag på besättning med frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquanord
    Användare
    • januari 2005
    • 373

    Förslag på besättning med frontosa

    Hej!
    Sitter och leker med tanken att göra om mitt 450 liters kar till ett malawi/tangayika-kar.
    Som vanligt vill man ju i så fall ha en massa olika spännande arter. Jag är lite av en fisksoppa-typ
    Om jag gör detta skulle jag dels vilja prova frontosor och C. moorii och dels ha lite haplisar. Finns det någon kombination man skulle kunna ha där man får med alla dessa? Typ 2st frontosa (Jo, jag vet att man helst ska ha dem i grupp men....) , 2-3st C. moorii, 1+2 Venustus. Skulle detta kunna funka eller är det för trångt? Några andra förslag på Malawisällskap till frontosa? Är inte intresserad av andra ciklider från Tangayika.
    Senast redigerad av aquanord; 30 oktober 2005, 23:10.
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Enligt mig så tycker jag att det blir för trångt med vuxna frontosor i ett 450 liters. De blir stora och maffiga och behöver plats för att blomma ut tycker jag. Jag tycker också att det känns fel att blanda fisk från 2 olika sjöar ... känns som lite tjänstefel
    Men smaken är som baken ...
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • aquanord
      Användare
      • januari 2005
      • 373

      #3
      Jag har inga problem med att blanda fiskar mellan sjöarna. De kräver ju liknande förhållanden och bägge är ju i alla fall från Afrika
      Sen tycker jag inte riktigt Frontosan känns som en Tangayika-fisk heller.
      Men det är ju jag och min smak givetvis. Jag är medveten om att ett 150 cm kar är i underkant för frontosan men jag tänkte att det kanske skulle funka om man bara hade ett par av den arten?
      simma lungt...
      ------------------------
      www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
      Umeå akvarieförening
      ------------------------

      Kommentar

      • aquanord
        Användare
        • januari 2005
        • 373

        #4
        Efter en stunds funderande kanske jag skippar frontosorna ändå. Har upptäckt en ny intressant fisk som helt plötsligt kändes mer intressant: Dimidiochromis compressiceps
        simma lungt...
        ------------------------
        www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
        Umeå akvarieförening
        ------------------------

        Kommentar

        Arbetssätt...