hoppar malawi ut ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobbejohansson
    Användare
    • september 2005
    • 40

    hoppar malawi ut ?

    måste bara fråga....då jag nyss läste om en uthoppad fisk....

    har ju inga täckglas t karet...gillar inte.....är det vanligt att firrar hoppar ur...? isf vilka är speciellt "självmordsbenägna"......?
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Du bör nog helt klart ha täckglas eller heltäckande ljusramp. Alla fiskar som blir jagade är ju kandidater för kamikazeuppdrag, och ett flertal gånger har fisk hos mig hoppat ur karet då det blir uppspelta vid matning.
    Tony Englund

    Kommentar

    • pgmagnusj
      Användare
      • september 2005
      • 34

      #3
      Du bör definitivt ha täckglas eller heltäckande ramp.
      Jag råkande ut för en tuggande Aulonocara hona som en natt hoppade ur spottkaret, som saknade täckglas. Gissa om jag ångrade mig att jag inte hade täckglas, en död hona + ett antal yngel som aldrig blev något...
      Numera har jag täckglas på spottkaret också.
      Magnus Johansson

      260 l Malawi
      54 l Tanganyika/snäcklekare
      63 l Sällskaps
      Diverse Spott/Yngelkar 54-160 l

      Kommentar

      • tobbejohansson
        Användare
        • september 2005
        • 40

        #4
        ok, då beställer jag några glasbitar då.....behöver ju inte ligga just under rampen, endast framför/bakom.......better safe than sorry....

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #5
          Jo glas skall man allt ha, de hoppar som galningar. Det var inte många dagar sedan jag hittade ett självmordsoffer som hoppat ur en liten springa.

          Sist jag skulle koppa i mina nya D. compressiceps tog en av den en tur tre varv i spannen, flög upp i luften, slog en volt och rakt ner i tropheuskarets minispringa. Helt otroligt. Fick börja håva däri istället...
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          Arbetssätt...