Ciklider som passar med botior..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidis
    Användare
    • oktober 2005
    • 98

    Ciklider som passar med botior..

    Vi har idag en stor grupp Golden med två olika varianter av botior samt ancistrus.

    Vi funderar på att skaffa en annan sorts ciklid. Gärna en som är ngt större än Golden. Vackra färger och som inte förökar sig så mkt som Golden gör.

    Vi vill dock behålla botiorna så den måste passa med dem.

    Har ngn ett bra förslag för en som passar med botiorna.
    Vi har ett 375 liters kar.
    Senast redigerad av ciklidis; 09 oktober 2005, 20:03.
  • Gäst

    #2
    Ursprungligen postat av ciklidis
    Vi har idag en stor grupp Golden med två olika varianter av botior samt ancistrus.

    Vi funderar på att skaffa en annan sorts ciklid. Gärna en som är ngt större än Golden. Vackra färger och som inte förökar sig så mkt som Golden gör.

    Vi vill dock behålla botiorna så den måste passa med dem.

    Har ngn ett bra förslag för en som passar med botiorna.
    Vi har ett 375 liters kar.
    Aulonocara!

    Kommentar

    • Prayerman
      Användare
      • juni 2004
      • 1314

      #3
      Jag hade en gång i tiden ett gäng praktbotior ihop med Malawiciklider av en mängd sorter. Det gick hur bra som helst! Praktbotiorna är väldigt coola och svåra att psyka! Nu vet jag ju inte vilka botior du har, men har du praktbotia så är det lugnt!
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

      Kommentar

      • ciklidis
        Användare
        • oktober 2005
        • 98

        #4
        Ursprungligen postat av Prayerman
        Jag hade en gång i tiden ett gäng praktbotior ihop med Malawiciklider av en mängd sorter. Det gick hur bra som helst! Praktbotiorna är väldigt coola och svåra att psyka! Nu vet jag ju inte vilka botior du har, men har du praktbotia så är det lugnt!
        Vi har praktbotia och polkadotbotia. Det verkar ju som om de klarar sig bra "mot" ciklider så nu är det bara! att kolla vad vi ska köpa.


        Tack för svaren

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #5
          Jag kör med 2 Praktbotior och 4 Pakistanbotior tillsammans med Hongi, Golden, Rödzebra och Maingano (+ ett par sugmalar . Inga problem alls!

          Kommentar

          Arbetssätt...