Hjälp behöver tipps snabbt angående multisar!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tanganyika

    Hjälp behöver tipps snabbt angående multisar!!!

    Hej , jag behöver lite tipps jag funderar på att starta ett litet akvarium med lamprologus multifasciatus. Akvriumet har en botten yta på 25*50cm och är 30cm högt. Alltså rymmer det 37,5l. Utöver akvariumet har jag tre fluval 1 pumpar och en lysramp med vanliga 40w glöd lampor. Jag undrar om det är möjligt att under rådande förutsättningar är möjligt att få dem att trivas och förhoppningsvis leka. Men jag undrar också hur många pumpar jag bör ha för syre sättning/vattencirkulation och hur många indevider akvariumet rymmer. Skulle det fungera med till exempel 2 hannar i akvariumet. Sedan är jag också nyfiken på om det är någon ide att ha växter i det och det finns några säkra kort när det gäller att få dom att leka. Jag skulle också vilja veta vad som är rimligt att betala för sådana fiskar.

    M.V.H. Jonatan Henriksson
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Hej

    Fyll botten med tomma snackskal och plantera smalbladig valisneria i bakgrunden. Bast ar nog egentligen att fa igang valisneriorna forst och sedan ha i snackor och multissar. Risken ar ratt stor att de underminerar dem. Koper du dem i kruka sa skulle jag nastan ge radet att ha kvar dem i krukan.

    Du kan ha tva hanar i ditt akvarium om de bada lyckas ta revir. Ha koll pa dem. Du kan alltid borja med tva hanar och lite drugt tva honor om du ser skilnad pa dem. Kop fler annars. Pris? 50-100 kr styck kanske. 100 ar nog i overkant.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    Arbetssätt...