En bröstfena kass på Placidochromis johnstoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    Användare
    • januari 2004
    • 172

    En bröstfena kass på Placidochromis johnstoni

    Matade i karet för en stund sedan och då såg jag inte något konstigt. Satte mig i soffan och märkte att en av Placidochromis johnstoni honorna parkerad sig på botten. Påminde lite om när mina N.venustus jagar. Hon fortsatte & simma men parkera sig på botten igen efter stund.

    Tyckte att beteendet var lite skummt så jag bänkade mig framför karet för närmare undersökning. När honan vända andra sidan till såg jag att hon inte använder höger bröstfena. Hon håller den längst med sidan när hon simmar. Lika pigg som innan förutom att de snäva kurvorna gör att hon vinglar till lite.

    Blir inte klok på om hon har fått sig en smäll unden jakt eller om någon av de andra har gett hene ett tjuvnyp. Det ser mer ut som om att det skulle vara en fysisk skada, än att det skulle bero på någon sjukdom.

    Är detta någon del som läker av sig självt eller får hon lära sig att simma med "en arm"?


    Frågan är om jag kanske skulle försöka och flytta henne till ett återhämtningskar en tid, eller är detta en "vanlig" skada som de hämtar sig ifrån snabbt.


    Mvh
    Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
Arbetssätt...