Vilken tur man har !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robban g
    Användare
    • augusti 2002
    • 126

    Vilken tur man har !

    Hej!
    ja va och köpte fem stycken röd zebra igår (5 för 300kr och då frågade ja om man fick köpa en hanne och fyra honor, nej sa dem då och de kan ja förstå för dem får ju ett överflöd av hannar om alla ska göra så, men ialla fall så sa dem att dem bara tog fem stycken så blir de som de blir och tänkte ja ja tar väll fem endå för de såg ut att vara så mycket honor och nästan inga hannar, och tro de eller ej ja fick en hanne och fyra honor, kan man ha mer flyt?
    så nu simmar dom i mitt kar här hemma
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Man kan ju inte göra annat än att gratulera!

    Jag var med om en liknande grej för ett par år sedan när jag skulle köpa en grupp L. fulleborni MC/OB. Jag ville ha åtta stycken, två eller tre hanar och resten honor. Försäljaren gav mej nästan en utskällning och menade att han minsann bara kunde sälja dom i par eftersom han fick in lika många honor som hanar, och ingen ville ju ha en massa överblivna hanar. Jag var tvungen att acceptera det eftersom jag verkligen ville ha fiskarna.
    När jag sedan kom hem så kollade jag könsfördelningen på dom i samband med inkoppningen. Två hanar och sex honor. =)

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Ha, ja, Ibland har man tur, ibland inte. Sist jag köpte en ung grupp med M. lombardoi (cirka 15-20st) fick jag 2-3 honor och resten hanar. Inte lika kul.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Havs
        Användare
        • december 2004
        • 607

        #4
        Ursprungligen postat av Zaphi
        Ha, ja, Ibland har man tur, ibland inte. Sist jag köpte en ung grupp med M. lombardoi (cirka 15-20st) fick jag 2-3 honor och resten hanar. Inte lika kul.
        Följdfrågan blir naturligtvis; Vad gör ni med alla extra hanar?
        Min zoon

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #5
          Säljer till en butik och får en utskällning/inte mycket pengar för dem.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • februari 2003
            • 2533

            #6
            jag brukar sätta ut annons på skänkes, har blivit av med alla överblivna hannar jag haft hitills.
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            Arbetssätt...