Ett flöte till troffe, finns det hopp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CRAYLEONE
    Användare
    • maj 2003
    • 145

    Ett flöte till troffe, finns det hopp?

    En fråga, jag har en lite troffe som fått mycket stryk och således hamnat sist i rankingen, med avbitna fenor och varit i allmänt dåligt skick. Men den lille kämpar på och äter som en häst.. Ser nästan fräsch ut igen förutom att han står mestadels rätt upp och ner?! Som ett bra flöte när man metar.. Finns det hopp att han ska återställas eller är det kört? Två små kassa bilder finns på han här:


  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Uscha.. det där ser ut att vara ett solklart fall för ett eget kar ett tag framöver. Jag har visserligen inte haft sådana problem med troffarna, men malawisarna tuggar gladeligen i sig en sådan stackare.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Midas_Tom
      Användare
      • mars 2005
      • 809

      #3
      jag tycker att du ska stoppa i den i ett eget kar så den kan få ut fenorna m.m. sen släppa tillbaka den och se vad som händer...
      //tom

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        Jag tycker den ser dödsdömd ut. Jag hade nog tagit livet av den.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #5
          Den är garanterat död i morgon

          Kommentar

          • CRAYLEONE
            Användare
            • maj 2003
            • 145

            #6
            Jag var lite otydlig i mitt inlägg..

            Grejen var att den lille rackaren fick stryk för kanske 4 månader sedan, sen dess är det ingen som rör han längre och han är alltid först när det vanskas mat eller om nån närmar sig akvariet. Ser ut att må bra förutom sitt allmänna "flöte"-beteende..

            Jag tänkte att om han klarar sig bland de andra större troffarna, efter den genomgång han fick, så är det en fantastisk firre. Som sagt, 4 månader har gått och han flötar på, förutom när maten kommer, då tittar han nästan upp och ut genom matningluckan.

            Kommentar

            • Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • januari 2003
              • 508

              #7
              har han varit så i 4 månader utan att bli bättre så är det nog bäst att avliva honom får då lär han inte bli bättre...

              Kommentar

              Arbetssätt...