Pelvicachromis Humilis Blue/red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rikard
    Användare
    • augusti 2003
    • 57

    Pelvicachromis Humilis Blue/red

    Hej på er! Jag har nyligen köpt ett par av ovanstående art men jag nu fått problem. Paret består av en hane som uppskattningsvis är 6cm och en betydligt mindre hona som är runt 3cm. Nu är det så att hannen är på honan så fort hon visar sig och lämnar inte henne ifred förräns hon gömt sig under en sten eller rot så jag undrar vad jag ska göra för att minska aggresionerna.

    Akvarit är på 200 liter, utan växter, med mycket finkornig sand samt mycket trärötter och stenar. Akvariet inhyser inga andra fiskar, vad ska jag göra???
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #2
    Ooops, små rackare! Nej allvarligt jag har denna sp, i två par. Mina hanar är runt dec.
    Du behöver minst ett kar på 2m! för att hanen skall acceptera en hona på sitt revir...
    ,utan att han slår ihjäl henne..Dessa fiskar är extremt revir anpassade. Jag "förvarar" dem enskilt i 20L burkar. -Mr.fish-












    2

    Kommentar

    • Rikard
      Användare
      • augusti 2003
      • 57

      #3
      Tack så mycket för svaret, får nog byta bort dem!

      Kommentar

      • Rikard
        Användare
        • augusti 2003
        • 57

        #4
        har ni några förslag på andra pelvicachromis arter man kan ha istället, jag funderar på signatus eller rubrolabiatus

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #5
          Ursprungligen postat av Rikard
          har ni några förslag på andra pelvicachromis arter man kan ha istället, jag funderar på signatus eller rubrolabiatus
          Vad har du humilisen i för kar nu; går paret med några andra fiskar? Jag har provat att ha dem i 180L akv. parvis utan sällskap och då måste man ,verkligen, övervaka hanens aggro.
          Pröva att ha dem med tex P.pulcher(vanlig palett) i samma storlek. Detta kan neutralisera
          hanens aggro.

          Kommentar

          Arbetssätt...