OB vs. "vanliga"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pikkenix
    Användare
    • mars 2005
    • 254

    OB vs. "vanliga"

    Har både OB och "vanliga" honor av röd zebra i mitt kar. OB-honorna är större och de mest dominanta av honorna, trots det har hanen parat sig med en av de "vanliga" honorna. Är det så att hanen föredrar rena honor så att säga.

    Vill ju hellre ha yngel på mina OB så ska jag isåfall göra mig av med de vanliga exemplaren eller kommer han att flörta med OB tillsut också?
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

    Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Han kommer förmodligen leka med dom alla, tålamod... någon måste ju vara först =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Jag upplevde när jag hade rödzebra att ob-honorna var mkt mer svårlekta.Kanske är det så...?
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • ake
        Användare
        • december 2002
        • 99

        #4
        jag har 2 + 4 VF Röd zebra.Den dominanta blå hannen leker av honorna. Den OB färgade hannen försöker men kommer till korta. De tre normalfärgade honorna har lekts av två gånger men nu fören vecka sedan lekte den blå hannen oxå med den ob färgade honon. Dessförinnan var iaktagelsen att den blå hannen var ointresserad av den obfärgade. Och hon var mycket svårflirtad när han vaknade till....Den obfärgade hannen har däremot försökt hela tiden för att komma åt. Studierna fortsätter....

        Kommentar

        Arbetssätt...