Varför blir det så?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mywalkoflife

    Varför blir det så?

    Hejsan

    Har två honor i mitt 540 liters akvarium (Rödzebra och Crabro) som vid ett par tillfällen lekt å gått med ägg i munnen....men så mycket mer hinner det inte bli Efter ett par dar så finns det inga kvar......Vet inte vad det kan bero på... någon som har några ideer? Kanske blir det bättre ju fler ggr de leker å så om de e ovana men men vad vet jag[] . .....Har sett att rödzebra honan gett sig f-n på att hon ska äta fast hon har ägg i munnen å första gången blev de ju knosade pga detta.[V] / mvh Sandra
  • radagast
    Användare
    • mars 2005
    • 21

    #2
    Mitt första tips är att nästa gång någon av dina honor tuggar, håll då upp med matning 3-5 dagar. Övriga fiskar tar ingen som helst skada av att gå på "diet" och honor tenderar att behålla avkomman när väl rommen kläckts och det börjar röra på sig i munnen.
    Om det inte fungerar skulle jag i kombination med att inte mata, även släcka ner och mörklägga akvariet dessa 3-5 dagar.

    /Richard

    Kommentar

    • mywalkoflife

      #3
      Tack för svar.....detta ska jag prova med en gång jag ser ägg nästa gång [:p]

      Kommentar

      • Cyntolopia afra
        Användare
        • juli 2004
        • 29

        #4
        nästa gång du ser att honan tuggar kan du förflytta henne till et ruvningskar genast, så hon får va ifred
        Malawiciklider

        Kommentar

        Arbetssätt...