Malawi+ java ormbunke=?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ironic
    Användare
    • augusti 2004
    • 122

    Malawi+ java ormbunke=?

    Hej!
    Möjliggen en uttjatad fråga, men hittar inte svar när jag söker. Till min fråga finns det något enkelt sett att få Java ormbunke att trivas och växa i ett akvarium med Malawi ciklider?, utan att behöva tillsätta co2 och andra tillsatser?. Jag såg nämligen ett akvarium på ca 500 liter som det var fult av denna växt i, det har stått i 5-6 år och det växer så det knakar!! .. Akvariet bebos av Malawi ciklider, ca 15 st mellan 10-15cm stora, vatten byte ca 50% en gång i månaden, fiskarna matas 3-4 gånger i veckan med Mysis eller Pellets ( ciklid gold tror jag det brukar vara )… Tekniken runt är enkel, ett inner filter ”kraftpaket” 1200 liter tim, ett hembygt ytter filter på ca 4 lit med sand i (3-5mm) flödet genom sand filtret är ca 4-500 liter tim, belysningen består av 2 st 36w Grolux rör ( akvariet 150x60x60 ). Fiskarna värkar må prima och ynglar regelbundet. Men alltså mina java ormbunkar dom bara dör! Vad är det som gör att det funkar i det beskrivna akvariet??
    //Camilla
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #2
    dom krånglade inte med vattnet?:-),jo malawi+javaormbunke är snyggt brukar alltid funka...krånglar du med ditt vatten?

    Kommentar

    Arbetssätt...