Äntligen troffar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robjo
    Användare
    • maj 2005
    • 330

    Äntligen troffar

    Har nu införskaffat ett 720L 200 * 60 * 60 med BTN Pumpar är Eheim 2228 och en cirkulationspump Aquabee 3000L/h är detta tillräckligt för troffar. Min tanke är att äntligen få äga troffar. Är det möjligt att ha två olika grupper utav troffar i detta kar, om möjligt vilka "fungerar" bäst. Eller ska man satsa på en stor grupp, det kan ju bli ganska mastigt, dock även för plånboken. Kom gärna med förslag, jag hämtar karet i slutet av denna vecka. Ska köpa upp lite filtermatta och fylla ut bakom BTN och låta karet "gå" in sig en månad innan jag sätter i fisken, så jag har lite till att leta runt lite efter en bra grupp, vet inte idagsläget vilken variant det bli.
    http://picasaweb.google.se/sipedon/
  • L-Stefan
    Användare
    • juli 2003
    • 60

    #2
    Han som kallar sig Niklas Olsson här på forumet och hjar en fin mössa han hade på sig när han var på safari i Kenya, där han förövrigt åt Tilapia))har både körsbär och kiriza i sitt kar och det funkar utmärkt..Har för mig att har du dubbar med nån annan så blir det lite mer fart då dubbar är lite mer fulla i fan)Sen kommer jag inte ihåg i vilken grad dom kan göra bebisar med varandra...och vilka man ej bör ha tillsammans...så länge ,man inte drar upp yngel av korsat är det väl ok med vilka som helst eller??? finns säkert en och annan synpunkt ang detta så ..men men är ju nåt slags inlägg iallafall så det slipper vara 0 svar..mvh stefan
    Akvarist med begränsad kunskap!!!

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • februari 2003
      • 2533

      #3
      Kiriza och körsbär är ingen bra kombination, satsa på en sydlig moorii och en nordlig duboisi eller sp.black.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8596

        #4
        Hej

        Ett 720 liters är en bra storlek och borde nog klara 2 grupper. (Själv har jag tidvis haft ett femtiotal Pemba i 620 liter utan problem.) Tänk om man kunde ha dem så, att ena gruppen har sitt revir i ena ändan och den andra gruppen i andra ändan av akvariet, med en avdelande sandbotten emellan. Men det är nog önsketänkande, det behövs nog mer än 0,5 meter sand för att hålla populationerna isär.

        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        Arbetssätt...