ciklider till tropheus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    ciklider till tropheus

    Min troffegrupp (katonga) med fördelning 5 hannar & 13 honor fungerar hjälpligt rent socialt-inga problem med varken ággression el sjukdom men som det är nu är att de flesta står ganska stilla i den högra delen av akvariet och en hanne håller koll på dom medan en annan hanne har en liten del av det vänstra.Det är ganska trist att se dom nu när det inte händer så mycket..därför funderar jag på alternativa lösningar, kanske att tillföra fler troffar!?, men helst vill jag inte ha en grupp till, det som jag funderar mest på är att slänga ner några petrochromis-såg att akv.leasing har P.Ortognathus Tricolor som gick ensamma tillsammans med troffar pga att de inbördes slogs för mycket(för liten grupp i för litet akvarium), Petrochromisarna bröt helt upp troffegrupperna och var i klar dominans i varje akvarium-Vad tror om att kanske skaffa nåra stycken-ett litet antal som typ skingrar det passiva typ moment 22 liknande tillståndet i min troffeburk!? (akvariemått lbh 140.80.60)
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Satsa på ett gäng petros tycker jag. De kommer antagligen röra om bra i karet och stilla agressiviteten. Tricoloren är ju kalassnygg så satsa på ett gäng.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      ja dom är fina-lite bleka nu när dom går ensamma men dom ska tydligen bli mycket snygga, tyvärr var det bara 5-6 stycken på akv.leas., Men du tror att det kan funka med petro? Att dom bryter det passiva?, ska kanske testa med 1 hanne,1 hona! Det är relativt stort akvarium med massor av "tillflyktsställen" så det kanske går..
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      Arbetssätt...