Fransk Viktoriaciklidposter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Fransk Viktoriaciklidposter

    Hej

    Jag tror att det saljs en Viktoriaciklidposter pa haplochromis.org. Stammer det? http://www.haplochromis.org/forum/fo...ts.asp?TID=190
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Gwendly
    Användare
    • december 2003
    • 374

    #2
    mkt coolt, synd att abraket ar pa franska, jag klarar inte ens av att skapa ett konto for att kunna emaila och fraga om information pa engelska *rullar ogonen* oh well :-)

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Använd dig av den snabba översättningsmöjligheten som man har om man laddar hem Altavistas toolbar. Inte helt perfekt i översättningen, men betydligt bättre än inget alls...

      The search engine that helps you find exactly what you're looking for. Find the most relevant information, video, images, and answers from all across the Web.



      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • december 2003
        • 374

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

        Använd dig av den snabba översättningsmöjligheten som man har om man laddar hem Altavistas toolbar. Inte helt perfekt i översättningen, men betydligt bättre än inget alls...

        The search engine that helps you find exactly what you're looking for. Find the most relevant information, video, images, and answers from all across the Web.
        Sitter pa jobbet sa jag kan inte ladda hem prgram Borde egentligen inte ens vara pa forumt

        Kommentar

        • mats_jn
          Användare
          • september 2003
          • 142

          #5
          eller använd den här (bara att knappa in web-adressen):

          Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!



          behövs inte ladda hem någon toolbar. /mats

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Det är samma program...men jag gillar att ha den uppe vid adressfältet plus att den har en glädjande funktion när man surfar...nämligen POP-UP spärr.

            Kommentar

            • mats_jn
              Användare
              • september 2003
              • 142

              #7
              stefan: jo, jag vet. tänkte bara att det var enklare på det sättet än att behöva ladda hem och installera en toolbar. Speciellt om man är på jobbet.

              Men hur som helst så är det ett bra program, använder det mycket. /mats

              Kommentar

              • mats_jn
                Användare
                • september 2003
                • 142

                #8
                blockering av pop-up fönster använder jag internet explorers inbyggda. tycker att den fungerar bra.

                Hur fungerar altavistas?

                Kommentar

                • tropfrog
                  Användare
                  • juli 2003
                  • 1827

                  #9
                  Så här blev det med babelfish:

                  citat:
                  Hello?ous,

                  a calendar 2005 new?e? r?is?ar Tr?r Aquarium Club of Lannion this ann? the dates start to?artir October 2005 until in September 2006, and yes, report/ratio with the congr?AFC
                  Can everyone obtain this calendar that he is member, abonn?ou simple visitor, m? not aquarist, for the moderate amount of 5 euro.You can contact me on this topic, or, if you d?rez to remain anonymous, by PM We go?rlon in April, for the congr?de our friends Belgian, and it is thus possible for us to bring some to you.Small a aper?du work effectu?ar Antoine, Philippe, Jean-Fran?s, and certainly of others, do not h?tez?asser order.
                  Inte för att jag kan nån franska, men orginalspråket verkade klart lättare.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #10
                    Hehehe...men du vet väl att fransmännen är in i h*****e svåra att förstå sig på...även språket. Det är inte konstigt att det blir en sådan översättning då engelsmän och fransmän sällan går ihop något vidare.

                    Nej skämt åsido, visst blir det ibland bedrövliga översättningar men jag tycker ändå att det blir såpass dåligt att man ändå kan tolka vad som står. Det är ändå väldigt stor skillnad mot att tolka ett språk man vet nada om.

                    Kommentar

                    • tropfrog
                      Användare
                      • juli 2003
                      • 1827

                      #11
                      citat:Nej skämt åsido, visst blir det ibland bedrövliga översättningar men jag tycker ändå att det blir såpass dåligt att man ändå kan tolka vad som står
                      Fniss, och inte fn kan man förstå vad du skriver heller, trots att vi pratar samma språk
                      MVH
                      Magnus

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #12
                        Jamen nagon maste ju kunna franska!
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • fredrikr
                          Användare
                          • oktober 2002
                          • 985

                          #13
                          Sorry, jag förstod inte att det var en fråga. Summan är ungefär:

                          Trégor Aquarium Club har gjort en kalender för oktober 2005 till september 2006. Bilderna föreställer ciklider från Viktoriasjön och dess "reservoirer" - vet inte om det innebär angränsande småsjöar eller vad?

                          Vem som helst kan köpa kalendern för 5 Euro. För att köpa: Svara i samma tråd på forumet på den sajten eller skicka ett PM till Sylvain som gjort inlägget. Vilket man än väljer måste man nog gå med i forumet. Jag hittar ingen emailadress till Sylvain.
                          Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                          http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                          Kommentar

                          • fredrikr
                            Användare
                            • oktober 2002
                            • 985

                            #14
                            Jag vill även påpeka att den otroligt usla översättningen som Babel Fish producerade verkar bero på att sidan använder teckenkodningen ISO 8859-1, medan Babelfish antar att kodningen är UTF-8. Det är väl en svaghet av Babel Fish att inte kunna gissa kodningen, men om webbservern var välskött skulle sidan tydligt flagga med sin kodning.

                            Här är ett exempel på en sida som också är ISO 8859-1, men som funkar otroligt mycket bättre att översätta med Babel Fish:



                            (även om det blir lite fel i inledningen pga att "francaises" kan betyda både adjektivet franska och substantivet fransyskor...)
                            Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                            http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                            Kommentar

                            Arbetssätt...