diskret munruvning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    diskret munruvning

    Har nyligen skaffat en grupp vf tropheus katonga och nu misstänker ja att 2 honor redan tuggar-ja misstänker just pga att de döljer detta enormt väl (har inte sett detta diskreta ruvande förut) och ja är inte helt säker, dom står tillsammans och trycker men vid matning äter dom mycket lite, ibland ser man att nån tuggar lite. Hur ser man säkert att en hona munruvar-nån som vet?
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Tja

    Det kan vara skitsvårt att se. Jag kan misstänka att de redan tuggar eftersom de ofta leker när det sker en förädring tex att de kommer i ett nytt kar osv. Lättast är att låta dem vara och efter ca 1.5 borde du kunna se att de blir riktigt runda under hakan. Jag upplever precis samma sak som du när mina petros tuggar. Man ser det samma dag som de har lekt men nästa dag syns det ej då honan har lagt äggen tillrätta. Säkraste sättet är att skriva upp datumet och hålla koll på henne. Mina trewavase honor är mkt aggressiva när de tuggar och tar små revir. De äter också för att inte falla ur gruppens rang genom att inte visa sig tillbakadragna.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      ok! ja nog är det svårt att se alltid-men man får väl se om nån dryg vecka
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      Arbetssätt...