Eretmodus cyanostictus hästnosciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #16
    Nja,Det var ett ex.på hur man kan hålla få hästnosar.Inte på hur man bäst håller troffar...

    Kommentar

    • jullen
      Användare
      • mars 2005
      • 628

      #17
      Men hur många rekommenderas till ett 325 liters??
      Har funderat på den här mixen:
      3+7 paracyprichromis niggripinnis.
      2+4 neolamprologus brevis.
      3+3 eretmodus cxyanostictus.
      2 st synodontis multipuncuntus.
      Funkar troffar som sällskap i ett 325 liters?
      i så fall tänkte jag nog ha några t.duboisi istället för niggripinnisarna.
      Som filtrering tänkte jag ha 2 st eheim compact pumpe 1000l/h och en eheim 2215 620 L/h
      Inredningen skulle bestå av en frigolitbakgrund,gråsten och anubias eller crinum.Men en fråga till:kan man ha tanganicodus irsacae också?
      mkt tacksam för svar!
      mvh ville
      mvh ville.

      375 L Malawi
      585 L Malawi
      54 L Johanniyngel
      25 L OB rödzebrayngel

      Kommentar

      • Miko

        #18
        Hej! Själv har jag E cyanosticus tillsammans med ocellatus och nigripinnis. Eller hade ska jag väl kanske säga... skaffade mig ett par av hästnosarna (köptes som en hona och en hane och jag tror att det verkligen är en av varje?) men dessa kommer inte alls överens. Den mindre honan fick på nåder hålla till längst uppe i ett hörn i akvariet och dessutom var hanen ganska så ettrig på ocellatusarna. Detta trots att det finns gott om grottor och håligheter samt ett ganska stort sandparti med snäckor. Till slut ledsnade jag på hans tyranni och förpassade honom till min malawiburk istället. Nu ägnar han sin tid åt att jaga alla gula mbunas (övriga låter han vara ifred). Hästnosarna är väldigt charmiga och intressanta på alla sätt och vis, men jag kommer nog att akta mig för att skaffa fler när jag har kommit på var dessa ska få ta vägen...

        Kommentar

        • Gäst

          #19
          jag kör 6 st a.calvus, 6 st l. stappersii och 6 j.maleri i ett 240, funkar faktiskt perfekt. dom äter ungefär lika snabbt så ingen blir utan mat och agressionerna är inte många. samma psyke på dem verkar det som.

          Kommentar

          Arbetssätt...