Bild på rosttrewavasae-hona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Bild på rosttrewavasae-hona?

    Tjena, är det någon som vet hur en rosttrewavasae-hona ser ut? Jag kom nämligen över ett par idag och honan är brungrå, men om inte jag minns fel så är honorna grå/vita. Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med bild + beskrivning.

    Mvh/ BB
  • mpimbwe
    Användare
    • december 2004
    • 170

    #2
    Kika in på min "zoon" så finns det bilder...
    /Andreas (Karlstad)

    Under uppbyggnad:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

    (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #3
      Tack mpimve, dina honor såg ut som dem jag sett i djuräffären. Tror du jag kan ha fått en hona av en annan trewavasae-sort? och isåfall går det bra?

      Mvh/ BB

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Jag tror en massa L. trewavasae blandas, tyvärr men, det är inte alls bra! Du skall alltid hålla dig till rätt art och rätt fångstplats.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #5
          Gubben jag köpte fiskarna av visste ingenting men kan du säga med 100% säkerhet att jag har fel hona? Är alla honorna vit/gråa?

          Mvh/BB

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            En fundering bara;är inte Mpimbwes honor OB och dina kanske "oginalfärgade" ,dvs gråbruna?? Även om dina är gråbruna OB så kan de variera mkt i färg/ob-mönster.
            Tror också dessvärre att det har blandats mkt bland Trewavasae (bla).
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            Arbetssätt...