Tropheus Katonga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    Tropheus Katonga

    Eftersom jag nyligen har haft ett akvarie-haveri med allt vad det innebär i jobb och pengar så beslöt jag mej för att köpa 18 vf Tropheus Katonga!!, Makes no sense!?, Impulsivt kanske..men jag behövde göra nått radikalt för att glömma den senaste tidens bekymmer, nåväl troffarna placerades i ett 540 liters akvarium utan nått sällskap och efter ett dygn så börjar dom att färga och vilka färger!, Denna variant är oerhört snygg och jag är mycket nöjd med mitt galna impulsköp, Är det nån annan här som har nån erfarenhet om katonga?, Jag undrar om det är katongan som kallas för spökmoori-nån som vet?.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Det stämmer nog men jag är inte riktigt säker på det. Alternativet står mellan katongan eller ujijin men jag sätter min slant på katongan. De är nämnligen ruskigt lika. Hur som helst är de riktigt snygga. När jag stod och valde mellan canary cheek eller katonga så var dte riktigt svårt men det blev sedan canary cheek.

    Hur stora är de? Fördelning? Blir det inga petros nu då?

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3

      Bilder av den förra ägaren, tror fördelningen är 5,13 och storleken runt 8-12 cm, Petros blir det!, antingen till sällskap för troffarna el när det andra akvariet är klart.Den här gruppen såg jag första gången på akv.malawi-örebro för ett år sen,ett halvår senare på akv.leasing sen såldes dom och helt nyligen utanonnserades dom här på ciklid.se!.Nu är det lite stökigt eftersom rangordningen är rubbad men det lägger sej nog snart och en hanne har tagit nästan halva akvariet som revir!, dom verkar ganska aggro men det ser ut som att dom ej biter varann utan snarare liksom buffar och hetsjagar-hoppas att dom lungnar ner sej snart..
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        Jäkligt snygga Mats. Blir lite avis Får kanske tag i det nu och köpa en vf grupp brichardis efter sommaren.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • RobbanG
          Användare
          • januari 2004
          • 563

          #5
          Mycket snygga.
          Jag blir dock lite förvånad över ditt köp Mats, då jag köpte din grupp med T. Chimban och du verkade ha tröttnat på troffar men var helt inne på Petros
          Har du skaffat annat lyse nu eller färgar firrarna ut ändå?
          //Robert

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #6
            hehe...ja du, jag har nog varit lite förvirrad den senaste tiden men nu blev det så här!, och jag är väldigt nöjd-min metallhalogen tar verkligen fram katongans fina färg och dom är supersnygga-går det bra med chimba-gruppen?
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • RobbanG
              Användare
              • januari 2004
              • 563

              #7
              Jodå chimba-gruppen går nästan utmärkt. Den minsta fick ganska mycket stryk och råkade tillråga på allt fastna bakom ett av filtren. Den såg inte alls ut att må bra och jag trodde knappt att den skulle överleva. Tänkte då flytta över den till ett litet tomt kar. Detta kar råkade jag dunka in i väggen så det sprack....hhmm... Så den lille fick ligga kvar i det stora karet. Men nu så här en vecka senare ser den riktigt pigg ut och käkar bra. Litet naggad i fenorna men annars helt ok.

              //Robert

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #8
                Mats: Nu kommer du inte undan! Nu måste du fixa fram ordentliga bilder på dina kar. Så att man ser allt. MH, hela karet, bänken, allt! Och även några närmare så att man ser fiskarna också.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #9
                  det är faktiskt på gång.., men det blir bara ett kar som fotas-det andra är tyvärr trasigt,men ja ska fota troffarna så snart som möjligt för de gör sej otroligt bra till MH till skillnad mot chimba-gruppen som inte alls blev snygga i de ljuset-något som säkert robger-8 kan intyga eftersom han såg chimban i detta akvarium.
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...