Nitrit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric
    Användare
    • oktober 2003
    • 53

    #16
    Vad var det för preparat han gav dig??. Följde du instruktionerna på förpackningen??. Fick du preparaten eller betalade du för dem?, jag kan nästan sätta pengar på att du betalade för dem. Det är för djävligt att vissa handlare bara försöker kränga varor och inte tillhandahåller goda råd istället. Det bästa rådet han kunde ha gett dig var att du skulle lugna dig med att köpa fler fiskar tills vattenvärdena stabiliserat sig, men istället sålde han på dig fisk och en massa onödiga preparat.

    Jag tycker att du ska gå tillbaks till handlaren du köpte fiskarna av och säga honom ett par sanningens ord. Är du lite fräck så säger du att du förväntar dig nån sorts kompensation.

    //Eric


    Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs.
    I am haunted by waters.

    //Norman Maclean

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      #17
      Först och främst, tack för inlägg och synpunkter. här följer svaren på de följdfrågor som jag fått.
      De 2*2 påsarna heter Aqua Vital, Bio-Nährstoff-Komplex och Filter Starter. Båda påsarna var avsedda för 100 liter var så jag tog enligt förpackningens beskrivning. Enligt handlaren som tog betalt för påsarna så skulle medlet tippas i nära filtret och man kunde också räkna med att det var lite grumligt en dag eller två innan det hade gett effekt......effekten att akvariet dog alltså...

      Nu har det iaf gått ett par dagar och dom fiskar som överlevde har fått lite nya kamrater. Har också funnit en stor inspirationskälla hos Tony i Sandared (utanför Borås). Tack för hjälpen och tipsen idag Tony. Lite golden och några Zebra är nya hyresgäster. Har dessutom fått med mig lite filtervatten så detta skall nog gå vägen....håller tummarna....

      har nån någon aning om vad som gick snett förra gången så...skriv gärna..

      tack för ett bra forum....ovärderligt...
      /magnus
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      Arbetssätt...