Labeotropheus trewavasae kön?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    Labeotropheus trewavasae kön?

    Jag köpte 10 stycken för ca ½ år sedan. Två stycken har blivit blåa, två stycken har blivit fläckiga, fem stycken har blivit gula med några få mörka fläckar. De fyra första är hanar och de andra fem är honor. Så långt är det nog korrekt. Det återstår en fisk, en liten rackare som inte hängt med i tillväxten. Den är fläckig som en marmalade-cat hane. Är det så eller kan det vara en hona? Är honorna alltid de gula och inget annat?
    (De andra honorna har lekt. Den första har släppt sina yngel.)
    Min zoon
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Många har läst men inget svar ännu. Ett förtydligande kanske gör att någon kan svara.
    Mina säkra honor är orange-gula med mycket få mörka fläckar. Skall de räknas som OB eller bara O ? Om O, så kan den andra vara en OB. Hur är det?
    Fisken som jag är osöker på, har många mörka fläckar på en orange-gul grundfärg.

    Min zoon

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • januari 2005
      • 1042

      #3
      Det låter som en hona tycker jag. De marmalade cats jag har sett har haft hanens blåa färg med fläckar på.

      Kommentar

      • Havs
        Användare
        • december 2004
        • 607

        #4
        Mina två marmelade-hanar har lite olika grundfärg. Den ena har en mycket svag blå nyans medan den andra har en mycket svag röd nyans. Mycket snygga, liksåm de blå. OB-hanarna dominerar än så länge.
        Den lilla rackaren kommer undan både uppvakting såsom revirkamper, så tyvärr kan jag inte få en indikation om kön från beteendet.
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...