ancistrus+multisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chicke
    Användare
    • maj 2004
    • 497

    ancistrus+multisar

    Hej, tror ni det är nåra problem att ha 3-4cm ancistrus tillsammans med vuxna multisar och jullar. Vet att iaf multisar är väldigt aggresiva.
    Men brukar dom ge sig på ancistrus??
    //Daniel
  • Gäst

    #2
    mina prinsessor hugger min ancistrus direkt om han närmar sig boet. malen är runt 7 cm, han har lärt sig nu att inte komma för nära. jag skulle dock inte lägga nån mal i mitt multiskar efter jag sett hur dom beter sig mot fiskar som kommer närmare än +-30cm av snäckan. jullar däremot verkar helt lugnt, mitt jullepar går med en mindre guldancistrus och dom rör den inte.

    Kommentar

    • davide
      Användare
      • december 2003
      • 335

      #3
      Min erfarenhet är att det blir lite slagsmål i början, sen går det ganska bra. Bara malen har något gömställe...
      MVH David
      www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

      Kommentar

      • Chicke
        Användare
        • maj 2004
        • 497

        #4
        Okej, jo jag har ett stenröse e ena kanten..e jullar aggresiva mot malar ? för dom bor vid stenröset

        Kommentar

        • Bilbo
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 1159

          #5
          JAg hade ancistrus med mina multisar och jullar och han blev lite vingklippt i fenorna, men annars gick det bra!
          // Magnus Arvidsson

          Kommentar

          • Chicke
            Användare
            • maj 2004
            • 497

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av Bilbo

            JAg hade ancistrus med mina multisar och jullar och han blev lite vingklippt i fenorna, men annars gick det bra!
            okej, va den stor? för syrran har ju 100 tals ancistrus nu, nåra är typ 4cm...
            Men det kanske är bättre att lägga ner typ 5st istället för 1? va tror ni?

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              i mitt 60 liters multikar hade det aldrig gått utan att malen jagats in bakom pumpen. kanske går i ett smart inrett större.

              Kommentar

              • Chicke
                Användare
                • maj 2004
                • 497

                #8
                okej, blir nog å skippa malarna..har iof 100st så kan ju chansa med nåra, får se hur jag gör

                Kommentar

                Arbetssätt...