Tropheus Forever!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    Tropheus Forever!!

    Fan,måste bara få berätta...

    Sitter ju hemma med gipsat ben och ryggskott å tycker j-t synd om mej själv,men idag lös jag verkligen upp!!
    Tog en kopp java framför två-metersburken där div Tanganyika går ,bl.a mina Moliro size XXL ,P,Multpuntatus och J.Regani.Hela Molirogruppen var helt tokiga ,körde kring som jag aldrig förr sett;honor som slogs och hannar som ville leka-full rulle helt enkelt.Den mest dominanta hannen hade kommit en bit in i leken med en stor hona ;hakpåse hade hon redan samt att jag såg ytterligare ca 14-16 ägg ,de sista som kom ur henne var inte färdigutvecklade utan mkt mindre och mer rosa till färgen.Synodontisarna slogs våldsamt sins emellan ,några var mer intresserade av Moliro-leken men de lyckades inte ta så många ägg-Troffe-hannen HATAR dom!(har slagit ihjäl en vid tidigare lek).Vid ett tillfälle fick Moliro-hannen tag i ryggfenan på en mal och ruskade om den som ett värsta rovdjur!!! Jag var helt paff ,samtidigt helt skakis av iver!!
    En av jullarna knep ett å annat ägg också genom att smyga fram från en hålsten.En annan gled stundtals alldeles intill det lekande paret helt oberört men verkade inte intresserad av äggen...
    Utav själva leken har jag inga förväntningar ,då jag misstänker starkt att hannen är för gammal och troligen infertil.Men upplevelsen var oslagbar!! Klart bland det häftigaste jag sett hos mina Troffar....
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    Vilken härlig upplevelse! ibland kan ens fiskar verkligen bjuda till och det är otroligt häftigt
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    Arbetssätt...