Besöka sidan ciklid.se

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel
    Användare
    • april 2002
    • 156

    Besöka sidan ciklid.se

    Hej !

    Ja imellanåt är det även svårt för mig att komma in på sidan.

    MVH
    Daniel

  • David Johansson
    Användare
    • april 2002
    • 581

    #2
    Vi har märkt att det stundvis verkar vara omöjligt att komma åt sidan, tyvärr har vi inte lyckat finna någon klösning på detta ännu och ballou ser inga fel i loggfiler m.m.

    Vi arbetar med problemet, tack för ditt påpekande.

    David
    David

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Jag hade detta problemet när Telia levererade min ADSL koppling och det berodde på att deras DNS servrar verkar vara helt funktionsodugliga ibland. Har för mig att jag aldrig mer upplevde problemen efter att jag bytte till en av WM-datas DNS'r eller att jag haft problem nu när jag har annan ADSL leverantör (andra DNS'r).
      Lägger upp adressen till WM-datas DNS server senare ikväll när jag är hemma.

      Testa även att försöka med www.ciklid.org istället (den enda rätta adressen) och se om det hjälper eller www.ciklid.se om ni brukar använda org adressen.







      //NJ

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • april 2002
        • 1081

        #4
        Kolla också http://www.zoopet.com/akvarium/forum...?TOPIC_ID=2276
        /Hasse

        - http://och.nu/ciklid -

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Ok testa denna DNS istället för någon av Telias
          194.18.224.1

          (Telias: 10.0.0.1 eller 10.0.0.2)

          Även om ni inte har Telia som leverantör så köper förmodligen eran leverantör bandbredd av Telia och kanske även använder deras DNS'r så det kan vara värt att testa ändå.

          Läste även tråden på Zoopet.se nu och det verkar inte vara riktigt samma problem som jag upplevde med Telia, där hittade den inte någon sida men å andra sidan använde jag inte dem som proxy, kanske kan spela roll. Om jag kommer ihåg rätt står det till och med i papprena man får med Telia ADSL att man skall kryssa för att man skall använda proxy vilket är helt fel enligt Telia själva.

          Hoppas det kan hjälpa någon.




          //NJ

          Kommentar

          Arbetssätt...