tropheus-antal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #31
    Jag delar Fredriks tänkande här. Klockrent skrivet.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #32
      personligen är ja ganska kluven vad som gäller och tror att det är extremt idividuellt och tror kanske inte på generaliseringar åt det ena eller andra hållet, funderar lite så här, som exempel så är i princip alltid en M Auratus aggressivare än en Ps Zebra-som metafor för exempelvis Caramba och Moliro, lite barnsligt kanske med tanke på att det är olika arter men de olika linjerna/varianterna har enligt DNA varit åtskilda under så pass lång tid att de har utvecklat vissa egna beteenden med skillnader i exempelvis aggressivitet och som inte längre kan "förstås" av de olika linjerna.det här är endast personliga funderingar men det är väldigt intressant tycker jag.
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • peter
        Användare
        • augusti 2002
        • 161

        #33
        specmats jag tycker dina tankar är ok.

        jag har caramba men har aldrig förlorat någon av dem utan har alla kvar ändå tycker jag att de är riktigt tuffa.
        har även ilangi som jag fått några djur dödade och ändå anser jag den som mesig,det är att jag plockat bort några för många djur som jag inte tyckt hållt måttet så de blivit för få och så kom smällen.
        skulle jag våga göra samma sak med caramban skulle jag behöva många djur till.så jag tycker att det är skillnad på aggresviteten på vissa tropheusar.

        schupkes bok har jag inte läst mer än de fiskar jag själv har + lite strötittande men hoppas kunna göra det snart.så några omdömmen om den kan jag inte ge.peter

        Kommentar

        Arbetssätt...