Vilka malawis passar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #16
    ...haplisar
    Och när dom blir fullvuxna och oftast tjuriga med åldern så är ett 375liters kar för litet..

    Kommentar

    • Chicke
      Användare
      • maj 2004
      • 497

      #17
      Står iof på zoopet att moorii ska ha minst 375 liter..så det går nog, men jag tycker ändå att Lindfors ska satsa på mbunas..eftersom hans villkor på färglada å lätt lekta ska passa in

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #18
        Allt som står på zoopet är alltid rätt?
        Dom funka inte i ett 600 när jag hade dom för andra gången men det kanske hade gått bättre i en 375a?

        Kommentar

        • Chicke
          Användare
          • maj 2004
          • 497

          #19
          Nä sa inte att det va rätt jag sa bara att det STÅR på zoopet att dom ska ha minst 375 liter, så alla som inte själv haft dom utgår väl ifrån att det stämmer när det står på flera sidor? (zoopet osv)

          Kommentar

          • Nyllet90
            Användare
            • oktober 2004
            • 1133

            #20
            ursäkta mitt lilla fel! jag är ingen hejare på namnen än!

            men man kan ju sälja dom när dom blir förstora och köpa nya mindre!
            Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

            Kommentar

            • Chicke
              Användare
              • maj 2004
              • 497

              #21
              e ju meningen att man ska lära sig av sina misstag sorry lindfors att vi har tappat ämnet nu, jag tycker du ska köra med golden+maingano+rödzebra, vanliga enkla fiskar som e snygga ihop..å förökar sig som ogräs

              Kommentar

              • Lindfors
                Användare
                • februari 2005
                • 27

                #22
                Tack för all info!
                Under veckan som kommer, skall jag inreda och skaffa mig fiskarna.

                Det jag funderar på just nu är hur viktigt det är med en frigolitskiva i botten på akvariet? Går det att köra utan om man vill bygga grottor och stenrös? Tänker på risken att akvariet skadas då man planterar om eller bygger nya gömställen med stora och kraftiga stenar?

                Kommentar

                • Chicke
                  Användare
                  • maj 2004
                  • 497

                  #23
                  jag har aldrig kört med friggo skiva å det har inte vart några problem (men har inte haft nåra jätte stenar heller)...men det är väl inte så svårt å lägga dit en friggo skiva under gruset så har du den för all framtid så kör på det tycker jag...under akvariumet vet du att det måste va en friggo skiva va??

                  Kommentar

                  • blackened
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 1042

                    #24
                    Det där med frigolitskiva under är inte bara för akvariets skull.... Mbunas gräver en hel del och när de rensar bort allt grus från ena sidan på en sten så rasar ditt bygge ihop. Försök hitta ett tunt liggunderlag i stället för frigolit bara... när de rensat bort lite grus så frigoliten blir synlig ger de sig på den i stället... Inte så kul med vita kulor i hela akvariet

                    Kommentar

                    Arbetssätt...