mat till malar i malawi kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Avalanche

    mat till malar i malawi kar?

    jag har 4 st Ancistrus bland mina mbunas, fick med dem när jag köpte karet. Problemet är att jag är orolig att de inte få tillräckligt med mat, algtabletterna tar cikliderna, på natten vet jag inte hur det går då jag inte kan se dem? (kanske ska smyga med ficklampa en natt...)

    gurka får de i bland, men en utav malarna är väldigt mager sedan jag fick den så jag skulle behöva ge något mer till malarna så att hon inte ska tyna bort :/ (hon ser dock väldigt gammal ut)
    de andra malarna är dock lagom runda om magen,

    vad matar ni med för att hålla malarna glada och mätta?

    har kollat lite bland gammla ämnen där tippset verkar vara att mata på natten, men får malarna algtabletterna då? vaknar inte cikliderna av doften?
  • elgrande

    #2
    Halå där. Risken för paraciter finns ju alltid. men mina håller sig nöjda med gurka,ärter,algtabletter,spenat.De verkar gilla röda mygg om det råkar trilla ned nån sån på botten med, räkor äter mina har jag märkt, matar min Black ghoast med räkor i bland han är helt galen i dem. hoppas att det är till nån hjälp. MVH Matte

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Har du alger i karet så räcker det med det.Räkmix är mumsigt för malar också.Det blir alltid (?) lite över på botten.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • Crulle
        Användare
        • januari 2005
        • 98

        #4
        När ni matar dom med gurka är det småbitar eller hela skivor ni ger dem då??? ska prova med mina
        Shoohoo

        Kommentar

        • Avalanche

          #5
          jag får försöka fånga den magre malen och mata upp honom i ett eget kar, dem andra som är runda om magen får kanske? i sig tillräckligt med mat. spenat måste jag testa att mata med.

          jag brukar lägga i en bit gurka över natten med en liten sked igenom som tynger ner den, så här ser det ut:

          Kommentar

          • akvariekometen

            #6
            Bitar av skalade räkor är väldigt populärt lika så ärtor och räkmix det tycker i alla fall min ancistrus och den är välbergad.

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              hikari wafers funkar utmärkt, de andra lämnar dem ifred eftersom det är grönsaker.

              Kommentar

              • Avalanche

                #8
                jag har hikari wafers men cikliderna äter upp det så malarna inte får något. mbunas gillar grön mat, dem brukar även äta lite på gurkbitarna när jag lägger i det.

                Kommentar

                Arbetssätt...