kar med mbunas, passar fryeri (ahli)?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JP1
    Användare
    • maj 2012
    • 10

    #16
    Bumpar denna!

    Har funderingar på att skaffa några Fryeri, Har 21 Mbunas och fyra malar i ett 540L, 12 Golden, sex Greshakei och tre Afra Cobwe. Dom minsta Golden är 3-5 cm långa och Fryeri som jag funderar på ca 10 cm just nu. Finns det risk att dom käkar upp mina smågolden?

    Hur många Fryeri passar bra? 1+2 el 2+4?

    Kommentar

    • tomsand
      NCS Medlem
      • februari 2010
      • 58

      #17
      Fryeri tillsammans med mbuna

      Fryeri fungerar bra med de arter du har. Fryerin är ingen effektiv jägare i akvarium. Har haft fryeri tillsammans med mbuna av varierande storlek ner till minsta yngel och aldrig haft problem med att fryerin äter dem. De fick antagligen tillräckligt med föda så att den medfödda jaktinstikten hade trubbats av. Jag tycker att du ska satsa på 1+2. Har du två hanar blir den svagare troligtvis ihjälmobbad. Vill du ha fler hanar behöver det vara minst 4 st, detta för att sprida aggressiviteten.
      Hoppas att du har fått svar på dina frågor.

      Kommentar

      • JP1
        Användare
        • maj 2012
        • 10

        #18
        Ursprungligen postat av tomsand
        Fryeri fungerar bra med de arter du har. Fryerin är ingen effektiv jägare i akvarium. Har haft fryeri tillsammans med mbuna av varierande storlek ner till minsta yngel och aldrig haft problem med att fryerin äter dem. De fick antagligen tillräckligt med föda så att den medfödda jaktinstikten hade trubbats av. Jag tycker att du ska satsa på 1+2. Har du två hanar blir den svagare troligtvis ihjälmobbad. Vill du ha fler hanar behöver det vara minst 4 st, detta för att sprida aggressiviteten.
        Hoppas att du har fått svar på dina frågor.
        Tack så mycket svar tomsand

        Då kör jag på 1+2 om det går att urskilja könen på dom!

        Kommentar

        • tomsand
          NCS Medlem
          • februari 2010
          • 58

          #19
          Fryeri tillsammans med mbuna

          Ursprungligen postat av JP1
          Tack så mycket svar tomsand

          Då kör jag på 1+2 om det går att urskilja könen på dom!
          Det är inga problem att se skillnad på könen. Hanarna börjar färga ut vid 5-6cm, så det behöver inte vara några problem.

          Kommentar

          • JP1
            Användare
            • maj 2012
            • 10

            #20
            Ursprungligen postat av tomsand
            Det är inga problem att se skillnad på könen. Hanarna börjar färga ut vid 5-6cm, så det behöver inte vara några problem.
            Gött

            Ska förhoppningsvis hämta dom imorgon!

            Kommentar

            Arbetssätt...