Odlingsställ

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Odlingsställ

    För ett tag sen så berättade jag om att mitt odlingsrum började bli för litet. Men iblnd så ska man ha lite flyt oxå! Har kommit över två stycken ställningar med tillhörande akvarium. Det ena stället rymmer 6 st 200 liters kar som är avdelade i mitten, och i det andra är det 3 st på ca: 200 liter. Alla karen är utrustade med bottenfilter och med "automatikt vattenbyte". Det kommer att bli en fröjd att kunna kopplan på slangen och sen så sköter det sig skälvt. Det som jag behöver inhandla är en luftpump som klarar av vattenmängden pluss lite till, man vet ju aldrig om det blir fler........

    Tomas
  • Gäst

    #2
    Nu under förmiddan så har jag röjt ut allt skit som konstigt nog kommer in. Fick oxå borra ett nytt hål i väggen för att leda bort vattnet vid vattenbytena, Det vanliga avloppet till utslagsvasken sitter givetvis 10 cm för högt för att kunna få fall på röret. Jag för tyvär vänta 3-4 veckor på ställen. Så är det något man vill göra så får det göras nu, sen blir det nog värre när grejerna är på plats.
    Har funderat på att sätta tunn frigolit i taket (isolerar, det är lättare än att riva upp golv ovanfrån. Är det någon annan som har något klokt att säga, hur tycker du att en inredning av ett litet odlingsrum ska se ut.

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Jag vet inte om detta kan hjälpa:


      Jag borde skriva klart den nån gång []
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      Arbetssätt...