Tips på malawis efterlyses!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hillevi
    Användare
    • januari 2005
    • 20

    Tips på malawis efterlyses!

    Hej hej!

    Jag ska snart starta upp ett malawikar hade jag tänkt mig, men jag är fortfarande en nybörjare när det gäller ciklider så jag behöver lite tips från er som är mer erfarna...

    Jag hade tänkt mig ett kar på ungefär 200-250 liter... Bor i en liten, liten tvåa, så plats för större är ganska omöjligt...

    Vill i alla fall ha tips på en bra nybörjarart som det är lite fart på. Golden har jag haft, och de var inte riktigt i min smak... hade tänkt mig rödzebror kanske... om det nu kan funka i ett 200 liters??
    Men som sagt, jag vill gärna ha fler tips på både fiskar o annat! Enda kravet på fiskarna är att de ska gå att hitta i en zooaffär i gbg (eller omnejd..)

    Hoppas att någon vill ta sig lite tid att tipsa!

    Hillevi
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #2
    kanske ett gäng "marigold"? samt nåra socolofi?samt några p.pictusmalar ursnyggt!

    Kommentar

    • mpimbwe
      Användare
      • december 2004
      • 170

      #3
      Rödzebra fungerar utmärkt, även socolofi. Välj lite lugnare mbuna och gärna flera av varje sort istället för många sorter med få av varje.
      Skulle även personligen skippat pictusmalarna och kört vanliga ancistrus.
      /Andreas (Karlstad)

      Under uppbyggnad:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

      (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #4

        Skulle även personligen skippat pictusmalarna och kört vanliga ancistrus.
        [/quote]
        Jaha!Men varför?Bägge kommer från sydamerika så det kan inte vara det.Visst kan man ha ancistrus också!Varför inte pictus?Säg nu varför intresserar mig oerhört

        Kommentar