Nytt Plywoodkar ca 1500L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Per_S
    svarade
    Ursprungligen postat av diccla
    Hej Per, jag kan vara intresserad av 530L akvariet, är det helt och utan allt för mycket repor? Finns det ställning till det också? Mvh Dick
    Det är gammalt men inte direkt en massa repor. Har stått tomt ett tag och frontrutan har rejält med kalkavlagringar på sig då jag har väldigt hårt vatten. Karet hat även en limmad frigolitinredning. Det finns en 40cm hög träbänk till samt en heltäckande ramp som behöver renoveras lite.
    Om inredningen rivs ut och nya invändiga silicon fogar görs så bör det åtminstone vara OK som ett odlingskar. Bifogar en bild som jag la ut på FB. Klicka på bilden för större version

Namn: 530L Alu-kar.jpg
Visningar: 656
Storlek: 259,8 KB
ID: 760214

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Hej Per, jag kan vara intresserad av 530L akvariet, är det helt och utan allt för mycket repor? Finns det ställning till det också? Mvh Dick

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    svarade
    Gjort en gavel till. Inget finsnickeri direkt men borde fungera.
    Karet blir lite osymmetriskt, 120cm brett i ena änden och 80cm i den andra. Längden blir 175cm. Alla mått är yttermått. Rutan kommer att bli ca 160X95.
    Fick hem epoxi och glasfiber i dag. Kommer försöka att montera ihop karet på plats. Just nu står där ett 530L Alu-kar i vägen som jag skall försöka skänka bort om det är någon som vill ha det. La ut en notis på FB men dåligt med intresse.
    Har inte bestämt mig för hur jag skall lösa filtreringen. Vill helst bara ha interna filter så att jag slipper dra en massa rör utvändigt.

    Klicka på bilden för större version

Namn: Gavel nr 2.jpg
Visningar: 674
Storlek: 469,1 KB
ID: 760207

    Lämna en kommentar:


  • Nils
    svarade
    Kul med ett projekt till i ungefär samma storlek som mitt. Hoppas vi kan låna de bästa idéerna av varandra!

    Vad blir det för längd och djup då? Och hur stor kommer rutan vara?

    Återstå att se vem som kommer i mål först. Min gissning är att du kommer köra förbi mig...

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    kul med ett till bygge

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Härligt, lycka till med byggandet

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    startade ett ämne Nytt Plywoodkar ca 1500L

    Nytt Plywoodkar ca 1500L

    Har precis startat ett nytt bygge som skall bli hem för en liten grupp O. nasuta. Kommer att bli 1m högt. Tanken är att fiskarna skall kunna bygga sina kratrar uppe på någon klippa en bit från botten. Bifogar några bilder på botten och ena sidan. Jag har valt att ha 45x70 reglar på utsidan om 12mm plywood.
    Klicka på bilden för större version

Namn: Plywoodkar_botten.jpg
Visningar: 659
Storlek: 827,3 KB
ID: 760193Klicka på bilden för större version

Namn: Plywoodkar_sida.jpg
Visningar: 666
Storlek: 847,9 KB
ID: 760194Klicka på bilden för större version

Namn: O. nasuta Mukosa.jpg
Visningar: 668
Storlek: 597,6 KB
ID: 760195
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Per_S; 03 december 2019, 20:41.
Arbetssätt...