Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Tackar. det tar sin lilla tid men det kommer bli super när det är klart

    Lämna en kommentar:


  • Bumling
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Då är alla fyra karen på plats. De sista är dessvärre i udda mått då jag trodde från början att jag inte fick plats. De tre första är 120x60x45 och det sista är 100x60x40. Jag har byggt ställningen så jag kan byta ut det udda karet senare så jag får samma mått. Nästa blir att bygga vatrenbytar systemet till denna rad så jag kan flytta fisk och tömma fler kar från källaren

    Helt galet trevligt projekt! Inte det minsta avundsjuk.. ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då är alla fyra karen på plats. De sista är dessvärre i udda mått då jag trodde från början att jag inte fick plats. De tre första är 120x60x45 och det sista är 100x60x40. Jag har byggt ställningen så jag kan byta ut det udda karet senare så jag får samma mått. Nästa blir att bygga vatrenbytar systemet till denna rad så jag kan flytta fisk och tömma fler kar från källaren

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är flytten igång till andra ställningen. Två kar är borrade för vattenbyte och nya filterfack, fick göra de djupare så avrinningsröret får plats bakom mattan. kar nr tre står på tork i garaget

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då har de fyra första grupperna flyttat in i fiskhuset

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Det tar lite tid att ordna det men helt klart värt varje time det har tagit. Jag har igen det senare. I dag byter jag vatten manuellt i 5 timmar varje måndag

    Lämna en kommentar:


  • Ted64
    svarade
    smidigt det står överst på min önskelista...... men känner att man får organisera karen mer först

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är vattenbytar systemet i gång
    ​​​​​​här är en liten film på systemet

    Lämna en kommentar:


  • Tobiassorensen
    svarade
    Riktigt tjusigt. Hojta till om du vill bli av med plyfakaret

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då är sista pusselbiten på plats som jag behövde extern hjälp med. Vattnet är på kopplat och de fyra första karen fyllda. Om någon dag flyttar de första grupperna in så jag kan tömma och flytta de gamla karen

    Lämna en kommentar:


  • Joakim Birgersson
    svarade
    Läckert, kul och följa

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    En nattbild på fiskhuset med kvälsbelysning tänd

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Tobiassorensen
    Ser riktigt bra ut detta.
    Tack

    Lämna en kommentar:


  • Tobiassorensen
    svarade
    Ser riktigt bra ut detta.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är utsidan klar och ställning nr 2 är på plats. Nu är det lite pill med el och vatten till den nya ställningen. Snart flyttar fisken in

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...