Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Fiskhuset snurrar på, det är nästan för bekvämt nu när jag slipper byta vatten själv . Muzumi Green gruppen är ihop satt nu och Kushangaza honan går och ruvar. Dubbarna växer på och blir bara bättre och bättre. Har även skaffat en Kasakalawe grupp till som ska sorteras med min befintliga grupp så jag får en grupp med de bästa 30 av 60 möjliga. i skrivande stund så limmar jag yngel burkar som ska kopplas ihop med ett centralfilter. Det blir 10st 150 liters, 12st 60 liters och 15st 10 liters till yngel

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    O hej o hå! Vilken grej, måste ju flytta. Köpa större hus och med rejäl tomt att bygga akvariehus på. (En dröm sedan länge). Som någon annan i tråden sa så är ju det näst bästa att få följa andras drömmar ta form i dessa projekt. Snyggt jobbat!

    Finner massor av inspiration här må jag säga, en studiebesök framöver (om det inte är för mycket att fråga om, är som sagt av stort intresse).

    Men nu är det trots allt inte uppdaterat i tråden sen förra året. förra decenniet till och med Hur går allt?

    MVH
    Nicke
    Senast redigerad av ApeviaX; 16 juli 2020, 14:39.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av tobiassorensen


    haha okejdå klart man vill göra ett studiebesök. Alltid kul att se andras lokaler och akvarien
    :d

    Lämna en kommentar:


  • Tobiassorensen
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap

    bara nästan

    haha okejdå klart man vill göra ett studiebesök. Alltid kul att se andras lokaler och akvarien

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Tobiassorensen
    Ser riktigt bra ut nästan så man vill göra ett studiebesök och se de med egna ögon.
    bara nästan

    Lämna en kommentar:


  • Tobiassorensen
    svarade
    Ser riktigt bra ut nästan så man vill göra ett studiebesök och se de med egna ögon.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är fisken flyttad och ramperna igång

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Så nu är det vatten i alla karen. Saknar ljus och lite sten i bara. I helgen löder jag ihop två ramper och sätter i fisken

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag hämtat glas till de sista tre karen och det första är limmat. Omnågon vecka är nog äntligen den ena ställningen full och jag kan sätta ihop min Muzumi grupp med Kushangaza paret

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Riktigt fint och grymma firrar!
    Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Riktigt fint och grymma firrar!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Per_S
    Honan ser lite hängig ut på bilden (bild 1). Är hon det i verkligheten också? /Per
    Nej det är full fart på henne, hon gillade nog inte kameran

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    svarade
    Honan ser lite hängig ut på bilden (bild 1). Är hon det i verkligheten också? /Per

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har de snart gått i två veckor och börjar känna sig trygga. I början av december ska de få flytta ihop med Muzumi Green gruppen i fisk huset

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Blev jättebra detta ju. Ljust fräscht och städat. Bra jobbat och gillas tumme på det.
    Är du förtjust i Tropheus?
    tackar, hur kan du tro det

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...