Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • diccla
    svarade
    Rena BB

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Så då var karen limmade

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Det låter smidigare trots allt

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag vill ha de separerade för att kunna lyfta ut de när det är dax att tömma ur fisken. Annars hade jag gjort ett kar med väggar. De blir 14 breda 19 höga och 290 djupa

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Glasen är väl inte så beskaffade att du kan sätta in mellanväggar och limma fast så du ändå för hermetiskt åtskilda akvarier, för att slippa en del av glasarbetet? Ser ut som de arrangeras med långsidan vinkelrät väggen om jag inte fattat fel från dina foton

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har jag startat Mini yngelkar tillverkningen. Det blir 16st små burkar i ett system i hopkopplat med filtret. Karen blir 14x29x19 cm och borrade i botten med överrinning. Här får de nyspottade starta sitt liv . Det blir rätt mycket glasbitar (84st) som ska skäras, slipass och limmas

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Per_S
    Det blev en rejält lass med sten. Vet du om stenen släpper ifrån sig något som inte är bra för firrarna?
    Helt ofarlig. Den har används som vatten rening i många år. Fördelen för oss med Tanganika är att den buffrar vattnet något

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    svarade
    Det blev en rejält lass med sten. Vet du om stenen släpper ifrån sig något som inte är bra för firrarna?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är pimpsten sorterad i olika storlekar. Jag byggde sorterings ramar med olika storlekar på nät. Jag sorterade de i tre storlekar 19mm och större sen 8-18mm och minsta 7-4mm. Den största storleken kör jag i dropp filtret och mellan storleken i "wett" nitrat filtret. Den minsta storleken tror jag inte att jag har användning för. Den passar nog perfekt till typ ytterfilter som jag inte använder

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Rejäl laddning

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då är pimpstenen hämtad

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av diccla
    Härliga bilder
    tack

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Härliga bilder

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Solen låg på fint i några kar i dag

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...