Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • diccla
    svarade
    [y]

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Jag hade en olycka en gång så att alla mina fiskar i fiskrummet dog. Det var en AC som krånglade så det blev för varmt. Det är en enkel grej för att få en extra säkerhet.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20200607_114750.jpg
Visningar: 634
Storlek: 212,4 KB
ID: 761105Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_20200607-114609_Messages.jpg
Visningar: 618
Storlek: 383,8 KB
ID: 761106 Fick ett super tips av vår redaktör Christian Alfredsson om ett ström och temperatur larm. Om strömmen går eller det blir för varmt/kallt så skickas ett sms till min mobil. Det minimerar risken för förödelse med döda fiskar

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Så himla cool!

    Lämna en kommentar:


  • TIC37
    svarade
    Och jag som tyckte att jag tog i när jag bestämde mig för att bygga allt själv!!! Hatten av, det här är ett snäpp värre än jag ens kunnat fantisera ihop!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Per_S
    Har du fått igång "dropp-filtret"? Funderar på att ordna något liknande till mina Koi. Tror du att det är nödvändigt att storleks-sortera pimpstenen. Sätter det igen om de minsta bitarna (10mm) finns med?
    Det är i gång för fullt. Ja du bör nog sortera bort de minsta. På mina säckar blev det totalt en säck med smulor i storlek 0,5-4mm typ Klicka på bilden för större version

Namn: 20200517_175601.jpg
Visningar: 504
Storlek: 302,4 KB
ID: 761047

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    svarade
    Har du fått igång "dropp-filtret"? Funderar på att ordna något liknande till mina Koi. Tror du att det är nödvändigt att storleks-sortera pimpstenen. Sätter det igen om de minsta bitarna (10mm) finns med?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av diccla
    Härligt och välstrukturerat, kommer de att vara helt utan inredning?
    Japp. Bara vatten

    Lämna en kommentar:


  • diccla
    svarade
    Härligt och välstrukturerat, kommer de att vara helt utan inredning?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Så blir yngel hotellet Bilden är tagen innan allt är monterat och de sista genomföringar saknas på bilden

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Tack för svar. Har varit nyfiken på att borra i glas länge. En teknik som kan vara bra att kunna hantera i denna hobby.
    Tack också för trevlig tråd. Många trevliga projekt. Synd att forumet inte längre är som det har varit med sitt forna flöde.

    Har ibland funderat på om inte ciklid.org och Zoopet borde slå sig samman. I och för sig tycker jag att ciklid.org har utvecklats mer till ett projekt forum inom akvaristik. Men det gör ju inget, skulle kunna ligga under en avdelning som heter just projekt. Fisken i fråga är ju det som är den primära anledningen till alla trådar eller avdelningar, och läses säkert gärna av en ciklid.org eller Zoopet besökare.

    Nåja, det var lite off från din trevliga tråd. Kör hårt så fortsätter jag följa i periferin.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Följer din tråd lite i skymundan. Imponerande och intressant från husrenoveringen till limning av yngelakvarium.
    Vilken tjocklek(mm) kör du med på glasen?
    Och borrar du själv? Om ja, vilket borr och var har du köpt det?
    Jag kör 4mm glas. Jag borrar med en glasborr i en skruvdragare. Köpt hos företagsakvarium

    ​​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Följer din tråd lite i skymundan. Imponerande och intressant från husrenoveringen till limning av yngelakvarium.
    Vilken tjocklek(mm) kör du med på glasen?
    Och borrar du själv? Om ja, vilket borr och var har du köpt det?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av diccla
    Rena BB

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...