Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Erik Österlund
    svarade
    Grymt att se att du lägger den extra tiden på detaljer för att få det både funktionellt och snyggt även fast det förmodligen kliar ordentligt i kroppen för att få börja med det roliga - ställa upp och starta igång burkarna. Säger det igen, kommer bli grymt det här!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    I dag bilade jag bort den gamla brunnen. istället för att ha synliga rör till brunnen från ställningarna så spårade jag plattan och gjuter in rören istället.

    Lämna en kommentar:


  • PeterM
    svarade
    Full gas framåt

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Inte mycket att visa kanske men nu har jag spacklat taket en vända

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag kör en luft/luft värmepump sen. Fördelen med de förutom att de är ekonomiska är att de värmer på vintern och kyler på sommaren. Jag kommer att kunna köra 23-24 grader året om. Sen som extra bonus så har de inbyggd luftavfuktare. Det blir inte så fuktigt om man värmer luften istället för vattnet. Luftvärme pumpar är som gjorda för oss med många akvarium
    Senast redigerad av Pettap; 04 februari 2019, 16:58.

    Lämna en kommentar:


  • mikoto
    svarade
    Hur bra som helst ju! Kommer du ha en luftavfuktare där inne sedan eller har du någon annan spännande lösning? Det är ju rätt litet rum(men stort rum för akvarierum!) så med täckglas på alla kar borde det inte vara något jättebekymmer med avdunstningen.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Det blev en bra helg, fönstren och dörren är på plats. Nu ställer jag in ett provisoriskt element på 15 grader så kan jag spackla och måla

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu är väggarna skivade också. nu måste jag få in dörren och fönstren så jag kan få på värmen innan det ska spacklas och målas.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tackar, detta var segt när man var själv

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Bra jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då var taket på plats

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Hittade ingen som kunde hjälpa till att bära dörren och fönstren i dag men ingen tid till spillo. Jag började gipsa taket i stället

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Då var sista väggen isolerad också. Här fick jag plasta stommen och lägga isoleringen utanpå då det var en del elrör.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tack ska ni ha.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...