Våra akvarium 240 liter och 54 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    Användare
    • mars 2018
    • 32

    #16
    Ursprungligen postat av Gullberg
    Jag råkade ut en gång för att en Ocellatus (snäcklekare) hona dog efter att hon åt upp en körsbärsräka som fastnade i halsen/magen. Kan det vara det som hände din hona? Jag har blivit mycket försiktigare med att ha små räkor i mina akvarier efter detta. Jag har bara större amano nuförtiden.
    Detta hände strax efter att vi hade släppt i ett gäng körsbärsräkor. Och apistogrammorna hade definitivt fest på dem. Det låter ju inte omöjligt. Alla andra fiskar mår fortsatt toppen efter vad jag kan se. De äter bra och är väldigt aktiva. De räkor som är kvar verkar må bra med.

    Kommentar

    • LindaAlgo
      Användare
      • mars 2018
      • 32

      #17
      Då har vi fått vår första apistogramma lek.
      Är lite svårt att se men tycker mig se gula ägg i catappa stocken.
      Hanen vaktar som tusan och honan är klargul.
      Hon kommer fram för att äta en kort sekund men sen är hon tillbaka där. Superroligt

      Kommentar

      • LindaAlgo
        Användare
        • mars 2018
        • 32

        #18
        Föräldrarna!
        Hur gör ni vid vattenbyten? Byter ni som vanligt under lek? Avvaktar ni?

        Kommentar

        • LindaAlgo
          Användare
          • mars 2018
          • 32

          #19
          Ynglen är nu frisimmande och föräldrarna gör ett riktigt bra jobb. Vet inte exakt hur många de är ännu men tror inte att de är en sån stor grupp. Har sett ca 4-6 stycken.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            Användare
            • mars 2018
            • 32

            #20
            Måste bara visa upp min apisto Borelli-hane. Bilderna är verkligen inte bra men tycker de visar upp hans färger på ett bra sätt.

            Kommentar

            Arbetssätt...