Mitt första akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tumla
    Användare
    • april 2018
    • 12

    #16
    Jag kollade faktiskt på 350 först. Den såg bättre ut men den andra hade större volym och det ska ju vara bra har jag läst

    aah ok ska börja kolla på den sidan då och se om man har lite tur

    jo det bästa är ju att få flera olika tips på ett sätt. Så länge dom inte är allt för motsägelsefulla, då kan det bli lite krångligt att veta
    men finns ju en del sidor så man får läsa på så gott man kan och sedan prova sig fram för att se vad man själv tycker.

    Jag köpte mitt akvarium för bara 400kr ramen runt det är verkligen inte snygg. Stora glipor i ramen oxh så. han jag köpte den av sa att det var någon speciell ram som man inte kunde ta bort. Glaset skulle tydligen spricka då.
    Men jag ska göra ett försök iaf. Jag köpte ju trots allt 2st

    kan ni se vad som ska vara speciellt med ramen och varför man inte skulle kunna ta bort den?

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #17
      Mittstaget är fäst i ramen på ramakvarium, popnitat. Det håller ihop fram och bakrutan så att dom inte bågnar av trycket. Det går ju iofs att lösa genom att limma dit ett mittstag och kantlister av glas istället om du vill ta bort ramen. Det ser ju rätt slitet ut det där akvariumet, hur är silikonet? Kanske är lika bra att limma om det också? Jag ska säga att jag har ingen erfarenhet av att ta bort ramen så jag skulle invänta fler svar innan jag gick loss!

      Kommentar

      • JRB
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 274

        #18
        Ett av mina dummaste misstag var när jag tog bort mittstaget för att få ner en bakgrund i ett 310... Vi trodde inte att det kunde göra så stor skillnad men herrejistanes vad rutorna buktade ut, puh! Blir svettig många år efteråt bara jag tänker på det, rusade ner i källaren för att hämta popnitar och tång men det löste sig.

        Kommentar

        Arbetssätt...