Tanganyika källaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • björsson
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tro det eller ej men jag kan också ha död på fisk även om det var länge sedan nu, som tur är

    Lämna en kommentar:


  • mrazster
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Ja de var lite tunna. Får verkligen hoppas de kommer i form och äter ordentligt
    Absolut helt övertygad om att dom snart är i form. Dom har kommit till rätt ägare !

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ja de var lite tunna. Får verkligen hoppas de kommer i form och äter ordentligt

    Lämna en kommentar:


  • mrazster
    svarade
    Gillar formen och utseendet på dom !
    Ser fram emot bilder när dom kommit i form ordentligt !

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Nu har äntligen pseudosimochromis Curvifronsen kommit. Det blev bara 5st tyvärr men några av de var riktigt biffiga. 15 cm långa och 5cm höga över huvudet. De har så branta pannor att pannan sitter längre fram än munnen. Det ser man bara på vilda fiskar. Nu får jag hoppas att de håller sams tills de leker.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Hoppas det

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Flest fiskar när han dör vinner

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag hade besök av en "mugglare" i går, han konstaterade att jag hade riktigt mycket fiskar Han undrade hur många fiskar jag har, jag trodde några hundra så han ville göra en inventering åt mig. Vi räknade till 573 st Tanganyika ciklider som simmar hos mig Då har jag inte fyllt alla karen ännu

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Vad roligt. Jag har fortfarande de systemen igång. Fungerar klockrent fortfarande

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Okay, tack. Då vet jag. Gillar dina idéer och projekt. Har anammat, men anpassat för mig, din idé och lösning du hade i cb för några år sedan. Du vet idén med yngelkar ovan akvariet. Kanonbra grej.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag har bara köpt begagnade kar på blocket. Jag limmar alltid om karen när jag köper begagnat. Litar inte på att det håller. Nu vet jag att alla karen är ny limmade och håller länge. 50x60x35 karet och 40x50x35 karen gör jag själv av gamla kar som jag skär ner och bygger om.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Förresten, limmar (alltså bygger) du karen själv?
    Om ja, hur mycket pengar sparar du per akvarium förhållande till om du skulle köpt färdig?

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Stilrent, vacker och inspirerande. Så himla kul att se. Keep going!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Inte så stor skillnad på bilderna men nu är de fyllda med vatten. Fördelen med att ha många kar igång är att man alltid har inkörda filter. Jag tog bara 2 otvättade filter från andra kar och satt i två nya i de gamla karen. Nu får de gå ett dygn så grummligheten från sanden lägger sig lite innan jag flyttar in fisken.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...