Tanganyika källaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Så nu äntligen. Pga personliga skäl har allt vad akvarium heter stått mer eller mindre still de senaste 6 månaderna men nu är jag på banan igen och har nu tagit upp bygget av min källare. På denna ställningen blir det 6 st akvarium på 120x60x45. Till höger om den blir det en ställning med ett 540, 320 och två 200 liters. Till vänster blir det små yngel burkar har jag som plan.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • mrazster
    svarade
    Den diagnosen brukar förkortas... RAA - Rastlös Arbetsakvarist !!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ja vädret är ju inget man går igång på direkt. Lika bra att snygga till hemma.

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Grymt! Du verkar vara inne i en skön energikick, är det tristess över den fina sommaren kanske?

    Det ska bli kul att följa utvecklingen av det här!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Inte så roliga bilder men det visar ju att det går framåt
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • delfin61
    svarade
    Hej!
    Ska bli kul att följa. Jag har själv mina kar i källaren, i princip tomma allihop sen några år. Har själv tänkt borra för avrinning och droppsystem för påfyllning. Centralfilter låter intressant. Vet inte så mycket om hur det byggs, kikar på hur ditt projekt framskrider. ��

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Snyggt blir det!
    Vilken sorts energidryck har du tagit? Skulle behöva ett ryck eller spark i baken för att komma igång med mina rum.
    Jag vet inte riktigt. Ångest kanske

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    En gammal betong klack fick bilas bort. I det hörnet blir det filter och diskho. Även ett skåp för prylar och mat ska upp på väggen ovanför.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Snyggt blir det!
    Vilken sorts energidryck har du tagit? Skulle behöva ett ryck eller spark i baken för att komma igång med mina rum.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    startade ett ämne Tanganyika källaren

    Tanganyika källaren

    Jag vet inte riktigt vad jag lider av men något är det säkert. Mitt under projektet med bygget av hörn akvariet så fick jag för mig att fixa till min källare med akvarium. Allt var bara uppsatt provisoriskt så länge. Nu har det sett ut så i tre år. Jag fick ett ryck och flyttade alla karen och renoverar nu rummet. Sen ska allt in snyggt och prydligt i snygga ställningar. Alla karen ska borras och drivas med central filter. Det ska vara lättskött med vattenbyten mm. Här kommer lite bilder på utvecklingen.
    Bifogade filer
Arbetssätt...