Tips på heltäckande ljusramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke325
    Användare
    • januari 2009
    • 138

    Tips på heltäckande ljusramp

    Som överskriften avslöjar. Jag önskar tips på att bygga en heltäckande ljusramp som ser bra ut till mitt 375. Någon som har gjort detta och har några bra bilder eller tips?
  • {_AquA_}
    Användare
    • februari 2013
    • 1299

    #2
    Släng in bild på akvariet med tillhörande bänk så kan vi komma med förslag
    // Nasser H

    Följ mina projekt:

    Tråd 1:
    https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
    Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

    Finns mer gott på följande sida!
    Min Zoon:
    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

    Kommentar

    • Freppo
      Användare
      • november 2014
      • 37

      #3
      Jag har byggt min i aluminiumplåt och använt mig av olika profiler. Det mesta är bara limmat, men har skruvat på några ställen där LED skenan sitter, vill inte att den ev släpper och rasar ner i vattnet. Jag kan lätt skjuta på hela rampen över akvariet och i bakkanten tätar jag av med en P-list. I den bortre gaveln finns hål som luftinsläpp, för jag vill att fläkten ska dra in sval luft att kyla LED samt att avdunstad fuktig luft transporteras borta. Hela klabbet väger inte mer än några kg, men är 2m långt. Min LED sitter på skenor från gardinavdelningen(!) men fungerar kanon att skjuta belysningen. Just nu är den fastskruvad, men kan enkelt modifieras.
      Bilderna är kanske inte så bra men tog de jag redan hade och la till lite kommentarer.
      Kanske kan ge dig inspiration till något som passar dig.
      Klicka på bilden för större version

Namn: front kommentar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,7 KB
ID: 692415Klicka på bilden för större version

Namn: ramp kommentar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,3 KB
ID: 692416
      Senast redigerad av Freppo; 18 mars 2015, 22:07.

      Kommentar

      • Akvarieviktor
        Användare
        • mars 2015
        • 1

        #4
        Ursprungligen postat av Freppo
        Jag har byggt min i aluminiumplåt och använt mig av olika profiler. Det mesta är bara limmat, men har skruvat på några ställen där LED skenan sitter, vill inte att den ev släpper och rasar ner i vattnet. Jag kan lätt skjuta på hela rampen över akvariet och i bakkanten tätar jag av med en P-list. I den bortre gaveln finns hål som luftinsläpp, för jag vill att fläkten ska dra in sval luft att kyla LED samt att avdunstad fuktig luft transporteras borta. Hela klabbet väger inte mer än några kg, men är 2m långt. Min LED sitter på skenor från gardinavdelningen(!) men fungerar kanon att skjuta belysningen. Just nu är den fastskruvad, men kan enkelt modifieras.
        Bilderna är kanske inte så bra men tog de jag redan hade och la till lite kommentarer.
        Kanske kan ge dig inspiration till något som passar dig.
        Ha! Jag gillar idén med gardinskenan. Tummen upp!

        Kommentar

        Arbetssätt...