Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Blir det inte svårare att fästa rutan nu? Eller den kanske inte ska sitta på "insidan" av baljan?
    Jo den ska sitta på insidan. Jag har sparat en ram på 4cm att fästa rutan mot.

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Har inte haft tid att göra så mycket med akvariet. Den här gången la jag en hörn list i alla hörn för att få en smidigare övergång när det är dax för plasten. Det är lite kladdigt och meckigt i hörnorna när man plastar.
    Blir det inte svårare att fästa rutan nu? Eller den kanske inte ska sitta på "insidan" av baljan?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Har inte haft tid att göra så mycket med akvariet. Den här gången la jag en hörn list i alla hörn för att få en smidigare övergång när det är dax för plasten. Det är lite kladdigt och meckigt i hörnorna när man plastar.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Fixat
    ///David
    Tack för hjälpen
    //Peter

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Så nu är det gjort Mr Jojje https://www.ciklid.org/forum/showthr...444#post941444
    Undra om Admin kan flytta inlägg #483 och frammåt till den nya tråden?
    Fixat
    ///David

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Jojje
    Varför inte starta upp en ny tråd istället för att fortsätta på denna gamla? =)
    Tycker ditt stora kar förtjänar en egen tråd.
    Okej. Tack men känns det inte som same same but diffrent med detta bygge?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Jojje
    svarade
    Varför inte starta upp en ny tråd istället för att fortsätta på denna gamla? =)
    Tycker ditt stora kar förtjänar en egen tråd.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag håller på att fundera på hur jag ska disigna bänken. Är det någon som har lite länkar till snygga lösningar. Jag vill nog inte ha en heltäckande bänk med luckor. Känns som den blir för "fet" då. Länka på så sollar jag

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Skönt djup det kommer bli i den där om du inreder på ett smart sätt så att man inte tänker på att det är ett hörnakvarium.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    det kommer bli grymt

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Så nu är den komplett. Nu ska det slipas och spacklas
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    De håller. Du måste lita på dig själv, man kan inte utgå från att de ska gå sönder
    Nu har jag trixat till fronten och limmat den.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ScreamingBroccoli
    svarade
    Verkligen kul att följa den här typen av projekt. Hade jag haft villa med källare och golvbrunn hade jag omsatt inspirationen till handling direkt! Men gissar att mitt försäkringsbolag skulle ställa sig väääääldigt tveksamma till att ersätta vattenskador i ett hyreshus orsakat av hemmabyggda kar, oavsett hur gedigna de är.

    Lämna en kommentar:


  • fisken74
    svarade
    Ska bli intressant!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Bak styckena är på plats. 892 liter verkar de bli om jag räknar rätt
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...