540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • westafrica
    Användare
    • mars 2014
    • 320

    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Dags för en liten uppdatering här känns det som.

    Först tråkiga nyheter, Caquetaia myersi honan hade råkat i tjiv med någon, hoppat ur karet och studsat in i väggen och sen ner i mitt filterfack... Tur tänker ni, jo kanske men tyvärr hade hon skador över munnen så hon åt inte. Lät henne gå där själv för att återhämta sig (ja hon kunde röra sig) men en morgon var hon tyvärr avliden...

    Har ju en jättefin Caquetaoa Myersi hanne kvar som jag funderar på att fixa ett nytt hem till.

    En rolig och intressant art men har haft så mycket motgångar med dom.

    Oscar cikliderna växer så de knakar!

    Likaså gör Crenicichla sveni gäddorna, en tror jag har blivit "vuxen" då den är störst och plötsligt en dag färgade om sig till bläcksvart. Nu är den bara det imellanåt.

    De övriga växer också på. Dröjer nog innan jag fått ut ett par, om jag får det, eftersom de övriga säkert behöver 4-5 månader till innan könsmognad.


    Well well nog tjatat.

    Här kommer en youtube rulle!

    http://youtu.be/NImaDsw8O8M
    Jag kan ta dina regani om du nån gång är på väg ner eller känner någon som är det

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      Nya grejer på gång, detta "projekt" får anses som avslutat och vidare kan ni följa denna tråd för nya upptåg:

      En del grejer är väldigt roliga att pröva, experiementet med min hela bakgrund gjord utav svart filtermadrass var ju en utav dom, nu skall den emmelertid tas ur karet då mitt nyväckta intresse för L-malar har lett till att den är helt avgnagd och inte alls så grann som när den var nygjord. Filtreringen igenom bakgrunden

      Kommentar

      Arbetssätt...