Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pierre
    svarade
    Riktigt snyggt. Dom ser så små ut i det stora karet. Härligt och titta på.

    Lämna en kommentar:


  • elvin
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Här är en färsk bild
    Oj, detta är det finaste akvariet jag har sett. Mina favoritfiskar också. Hur har du gjort stenarna? Jag har inte läst tråden, så jag frågar istället. Mitt 960-projekt känns genast futtigt, men nånstans ska man ju börja.

    Lämna en kommentar:


  • realperformance
    svarade
    Jäklar så fint det är Man får ju gåshud!

    Lämna en kommentar:


  • JRB
    svarade
    Jag förstår att han är din stolthet , man får en relation till dom, tror inte riktigt att "icke-akvarister" eller kanske t.o.m "icke-ciklidister" förstår att man kan ha band med fiskar likaväl som till katter och hundar. Man sörjer när de dör...

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tackar. Jag sparade 11 stycken från första kullen. De är 2 år nu och 15-20 cm. Alpha hanen var 34cm för ett år sedan och vägde 700g. Nu e han nog lite större

    Lämna en kommentar:


  • JRB
    svarade
    Riktigt snyggt! Växer flocken av de blå bjässarna?

    Lämna en kommentar:


  • Trafter
    svarade
    Sanslöst! Det är svårt att förstå hur stort det där akvariet egentligen är!

    Lämna en kommentar:


  • faltaren
    svarade
    Grymt snyggt

    Skickat från min E6553 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Här är en färsk bild
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • realperformance
    svarade
    Du kan väl lägga upp några bilder ?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Inkorgen var full. Nu har jag tömt den. Burken går fortfarande fint. Har bara 11 stycken Gibberosa Moba, 10st Boops ett par hästnosar och några jullar i nu. Det dog en del fisk i buken i somras tyvärr. Har inte fyllt på med något nytt men det är ganska fint som det är just nu. Får se hur jag gör fram över. Har 6 st oreochromis Tanganicae på uppväxt i ett annat kar som kanske får flytta in senare.

    Lämna en kommentar:


  • Per_S
    svarade
    Hej,

    Hur går det med din stora burk? Håller rutan fortfarande?
    Jag har försökt sända ett meddelande till dig men det verkar som om du har för många sparade privata meddelande så jag vet ej om mitt kom fram. Du kan väl se om du fått något.

    mvh
    PerS

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av dpzOnline
    ... 57 sidors läsning, nu har jag kommit till denna sida

    Denna tråd har funnits sedan dackefejden, men det är först nu jag hittat den.

    Pettarp! Ett helt fantastiskt Akvarium och arbete. Helt plötsligt vill jag bo i villa...
    Var hemma hos DaRes akvariehideout, och fick samma känsla... varför bor man i lägenhet?

    En sådan här tråd är verkligen av värde, den gen en bensin på sin akvarieglöd.
    Nu ska jag titta på triangelakvarietråden!
    Tackar ödmjukast för detta Kul att du uppskattar den

    Lämna en kommentar:


  • dpzOnline
    svarade
    Läsvärt

    ... 57 sidors läsning, nu har jag kommit till denna sida

    Denna tråd har funnits sedan dackefejden, men det är först nu jag hittat den.

    Pettarp! Ett helt fantastiskt Akvarium och arbete. Helt plötsligt vill jag bo i villa...
    Var hemma hos DaRes akvariehideout, och fick samma känsla... varför bor man i lägenhet?

    En sådan här tråd är verkligen av värde, den gen en bensin på sin akvarieglöd.
    Nu ska jag titta på triangelakvarietråden!

    Lämna en kommentar:


  • delfin61
    svarade
    Precis! All in!! För 35 år sedan trodde man nästan att man var en av få som höll på!! Det finns ett enormt intresse därute och en otrolig kunskap, nätet håller ihop allt!
    Senast redigerad av delfin61; 12 december 2016, 22:22.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...