Att bygga en dröm eller en liten bit av Tanganyikasjön!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Ok, det är inga problem att få väv att fästa på saker? Ska du ha något ytterligare ovanpå väv/plast? (jag vill lära mig, därför jag frågar)

    Har du betällt virke eller har du köpt på närmsta trävaruhus? Anledningen till att jag frågar är att min erfarenhet, när jag har köpt virke till bänkar osv, är att dom är vridna och snea och det blir ju svårt att bygga med. Eller du kanske är lite bättre snickare än vad jag är och löser det ändå?
    Fördelen med epoxi istället för polyester är att det är tätt utan att man behöver lägga en topcoat ytterst. Man ruggar bara upp ytan innan man lägger nästa lager om man inte kan lägga lagren vått i vått. Ställ frågor om du planerar att bygga själv så ska jag försöka svara.

    Det finns väldigt mycket olika typer av kvalitéer på virke. Det gäller att köpa rätt virke till rätt ändamål.(och på rätt ställe ) Jag vet inte om jag är bättre snickare än dig men jag är utbildad möbelsnickare, har jobbat och haft egen firma i samma yrke. Numera är jag säljare inom en stor byggkedja vars märke syns på många av bilderna som har en slogan "fråga någon som vet" så inga problem att fråga på
    //Peter
    Senast redigerad av Pettap; 29 augusti 2013, 10:24.

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Först limmar och skruvar jag dit hela fronstycket. Sen fogar jag skarven med Tec7. Ovanpå det lägger jag väv och plast som i övriga burken.
    //Peter
    Ok, det är inga problem att få väv att fästa på saker? Ska du ha något ytterligare ovanpå väv/plast? (jag vill lära mig, därför jag frågar)

    Har du betällt virke eller har du köpt på närmsta trävaruhus? Anledningen till att jag frågar är att min erfarenhet, när jag har köpt virke till bänkar osv, är att dom är vridna och snea och det blir ju svårt att bygga med. Eller du kanske är lite bättre snickare än vad jag är och löser det ändå?

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Kimmy-
    så jävla maffigt! Hoppas du kommer ha öppet hus när karet är igång för det vill ja se live
    Hojta till om du har vägarna förbi så löser vi det.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Coolt, du kommer kunna snorkla i den där bassängen sen ju

    Hur kommer du att täta mellan fronten och den färdiga burken? Som jag har förstått det så har du byggt fronten i ett separat stycke. Det jag undrar är hur du ska foga ihop dom två delarna och få det tätt?
    Först limmar och skruvar jag dit hela fronstycket. Sen fogar jag skarven med Tec7. Ovanpå det lägger jag väv och plast som i övriga burken.
    //Peter

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Coolt, du kommer kunna snorkla i den där bassängen sen ju

    Hur kommer du att täta mellan fronten och den färdiga burken? Som jag har förstått det så har du byggt fronten i ett separat stycke. Det jag undrar är hur du ska foga ihop dom två delarna och få det tätt?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...