Hobbyodling i garaget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pontuss
    svarade
    Fråga på du stavnäs, kul när någon skriver.

    Vattnet som jag fyller på karen med sen kommer vara på ca 19 grader. För tillfället kör jag bara med kallvatten. Sen ska jag försöka hålla ungefär en 25-26 grader i rummet, tror det borde funka då.

    Nej jag har ingen art som jag vet. Har ingenstans att stoppa fisken för tillfället så vi får se hur det blir

    Lämna en kommentar:


  • stavhem
    svarade
    Att jag frågor så mycket beror på att jag är så nyfiken( och avis )på din odling.

    Lämna en kommentar:


  • stavhem
    svarade
    Hur löser du det utan doppvärmare nu har du hög värme på i hela rummet? Kul då vill vi se bilder på dom eventuella nykomlingarna, planerar du någon speciell art?

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    Ursprungligen postat av stavhem
    Händer det något? Du skrev ju i första inlägget att du ville slippa ett kalt golv, det kanske går att ha ett sådär tak-element som som har i arga snickarn. Fast det kanske inte funkar på betong.
    Ja har ingen aning. Hade först tänkt att bara lägga in någon matta av nått slag, men jag vet inte. Någon som har någon idé? För som det är nu går det inte att ha det, iaf inte om jag inte kör med doppvärmare i karen längst ner. Men litar inte på doppvärmarna.

    Någon som har nått tips på hur man kan lösa problemet på enklaste sätt??

    Ska förövrigt till Stockholm imorgon och stanna en natt. Så innan vi åker hem på torsdag så har jag planerat att gå in på AkvariumStockholm. Har ju sagt att jag inte ska köpa nån fisk innan jag fått iordning på allt.. Men tror nog att jag kommer få med mig lite fisk ändå

    Sen får vi se, när det händer nått men ni lär få reda på det iaf

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    Ursprungligen postat av Snap3
    Wow, mäktigt avundsjuk på ditt garage! Önskar att det fanns lite mer garage här också
    Tack så mycket

    Lämna en kommentar:


  • Snap3
    svarade
    Wow, mäktigt avundsjuk på ditt garage! Önskar att det fanns lite mer garage här också

    Lämna en kommentar:


  • stavhem
    svarade
    Händer det något? Du skrev ju i första inlägget att du ville slippa ett kalt golv, det kanske går att ha ett sådär tak-element som som har i arga snickarn. Fast det kanske inte funkar på betong.

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    Min Baenchi hane verkar inte må så bra, han äter inget. Ifall han skulle få tag på nått så spottar han bara ut det igen.
    Han håller sig till botten och rör inte mycket på sig. Annars ser han fullt frisk ut. Förutom att han börjar bli lite mager. Vattnet är ok. Har en massa andra fiskar i samma kar och som mår mer än bra. Hjälp. Nån som har nån aning om vad det är eller vad jag ska göra?

    Lämna en kommentar:


  • stavhem
    svarade
    Ursprungligen postat av pontuss
    ikväll ska jag läsa ciklidbladet, det blir mitt kvällsnöje
    kul!

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    Måste säga att jag är tacksam över svaren på luftfilterfrågan. Skulle inte klara detta utan er, jag läser och tar åt mig

    Tömt 2 akvarium till idag så nu kan jag börja bygga ställning. Får se när det blir av, men det lär ni få reda på

    Ikväll ska jag läsa ciklidbladet, det blir mitt kvällsnöje

    Lämna en kommentar:


  • stavhem
    svarade
    Ja det är hemskt att sommarlovet går så fort.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av Pontuss
    La nyss märke till att halva mitt sommarlov gått! Herregud inte klokt. Vet inte hur jag ska hinna men det lär vi få se
    Ja, huvva. Man får inte vända sig om och titta alltför mycket bättre är att ta tillvara på framtiden än att gräma sig för det som hänt...

    Lämna en kommentar:


  • Carliz
    svarade
    Ursprungligen postat av Pontuss
    La nyss märke till att halva mitt sommarlov gått! Herregud inte klokt. Vet inte hur jag ska hinna men det lär vi få se
    När börjar ni ?

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    La nyss märke till att halva mitt sommarlov gått! Herregud inte klokt. Vet inte hur jag ska hinna men det lär vi få se

    Lämna en kommentar:


  • Pontuss
    svarade
    Hittade nästintill hela min acei grupp dödade förut. halvdöda var dom så jag var tvungen att ta bort dom. Riktigt mycket stryk hade dom fått iaf. endast en stöddig hane kvar samt en hona. aja, shit happens eller va säger man.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...