Gör en egen bakgrund:-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #16
    Ursprungligen postat av Pabbe
    Tack! Kanske börjar med en "kub" liknande det du visar. Har två hälften så stora, 140 l. Kanske ett för små sydamerikainnevånare och ett special för små tanganyika. I det senare slipper jag lacka förstås.
    Skoj då kommer vi förbi Gubbängen och kikar på det när det är klart. Vi gjorde två stycken oxå.
    Måtten på våra är L 73cm B 60 H 65.
    Vi ställde dom bredvid varandra och körde en 150 centimeters ramp till båda.
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #17
      Ursprungligen postat av Malawe
      Det är lite dyra lacker, speciellt Epotex...men å andra sidan gör det att bakgrunden står bättre emot gnagande malar.
      Gnagande malar? Det finns väl ingen mal som kan gnaga betong? Nu är jag ju förövrigt snart helt utan kar, men om/när jag startar nåt igen så ska jag minsann göra ett par klippor i betong och slipa betongen med vinkelslip och stenskiva då ser det verkligen ut som en slipad klipphäll.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        Ursprungligen postat av Olorin
        Gnagande malar? Det finns väl ingen mal som kan gnaga betong? Nu är jag ju förövrigt snart helt utan kar, men om/när jag startar nåt igen så ska jag minsann göra ett par klippor i betong och slipa betongen med vinkelslip och stenskiva då ser det verkligen ut som en slipad klipphäll.
        Ancistrus gnager snart ner husfix...betong vet jag inte men husfix som man vanligtvis använt till egna bakgrunder.

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #19
          Ursprungligen postat av maltandis
          Skoj då kommer vi förbi Gubbängen och kikar på det när det är klart. Vi gjorde två stycken oxå.
          Måtten på våra är L 73cm B 60 H 65.
          Vi ställde dom bredvid varandra och körde en 150 centimeters ramp till båda.
          Ja så hade jag tänkt mig det också; två olika biotoper bredvid varann. Till hösten hoppas jag få till det. Inbjudan kanske kommer.

          Kommentar

          Arbetssätt...