Konfunderad..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anders76
    Användare
    • augusti 2002
    • 48

    #16
    Hej Petter
    Vilken kommun bor du, där de inte tillsätter några kemikalier. Har du skrivit fel eller har de ljugit om sitt vatten?
    MVH Anders

    Kommentar

    • petrol
      Användare
      • juli 2002
      • 167

      #17
      Hej Anders76,

      Grundvatten som filtreras över sandfilter. Sandfiltret tar järn och mangan. Klorutrustning finns för nödfall men har inte varit igång på över 20 år.

      Men vi kom från ämnet lite, hade det varit vattnet så hade mina Discusar garanterat vänt magen uppåt. (olika kar naturligtvis)

      Mvh Petter
      IT-tekniker Åstorps Kommun

      Mvh
      Petter
      Nu med ett 3 meters revakvarium

      Kommentar

      • Rickard
        Användare
        • april 2002
        • 727

        #18
        Eftersom jag också bor i Åstorp vet jag att vi inte har några kamikalier i vattnet men ibland är det ett väldigt högt pH värde (över när jag gör delvattenbyte vilket jag är tacksam över eftersom jag har Malawi. Kan det vara en pH chock ?



        M.v.h.
        Rickard
        M.v.h.
        Rickard

        Kommentar

        • petrol
          Användare
          • juli 2002
          • 167

          #19
          Kanske.. Men då tycker jag att mina Discusar skulle reagera. Har ett på PH på ca 6,5 i Amazonaskaret (PHt i det Asiatiska ligger på drygt 7). Jag borde ha upptäkt PH svängningar ( Ögon, fjäll, slemmbildning).
          Men jag ska hålla ett extra öga vid nästa vattenbyte.

          Och kan bara tillägga att innan jag fick en ordentlig rutin vid vattenbyte hos mina Discusar, så var jag skapligt nervös för PH svängningar.

          Komm med fler fina idéer!!

          Mvh Petter

          Mvh
          Petter
          Nu med ett 3 meters revakvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...