Extern värmare, UVC extern bra dåligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misman
    Användare
    • augusti 2022
    • 10

    Extern värmare, UVC extern bra dåligt?

    Hej

    Undrar om någon har erfarenhet av externa värmare typ JBL - ProTemp e500 och externa UVC filter som Fluval - UVC In-Line Clarifier

    Mitt kar är ett eller kommer att bli ett Akvastabil move II 275 l med ett JBL Ytterfilter och det kändes smidigt att samla all elektroniken utanför karet samt att det blir snyggare så tycker jag

    ​Tacksam för svar

    ​Niclas
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    det är säkert en väl fungerande modell. principen används i pooler och bör gå bra i akvarium också. har dock ingen erfarenhet av dessa själv
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Misman
      Användare
      • augusti 2022
      • 10

      #3
      Tack då får det bli så då .... :-)

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        berätta hur det går med värmaren.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Misman
          Användare
          • augusti 2022
          • 10

          #5
          Hej, ledsen för sent svar men jag skippade UVC helt just nu och satsade på en Eheim Jaeger 200 och så härblångt fungerar det super. Tanken är cyklad och jag har precis stoppat in lite fina mbunas i karet som Melanochromis Chipokae och Pseudotropheus Msobo deep Magunga. Så det blir lite täta vattenbyten den närmsta tiden för att se till att värdena stabiliseras.

          Mvh

          Niclas

          Kommentar

          Arbetssätt...